×

19 patentów na szybkie dostanie się do krainy marzeń sennych. Sprawdzone sposoby Internautów

14 marca obchodziliśmy Światowy Dzień Snu. To wydarzenie ma na celu podkreślenie roli snu oraz poprawienie jego jakości. Tymczasem wiele osób ma dość duży problem z samym zasypianiem. Tutaj z pomocą przychodzą niezawodni Internauci, którzy z całym światem dzielą się patentami na szybkie wpadnięcie w objęcia Morfeusza.

1. W łóżku tylko śpimy

Traktuj łóżko jako miejsce tylko do spania. Dzięki temu po położeniu się na materacu, Twój mózg będzie identyfikował łóżko jedynie ze snem. Z związku z tym zrezygnuj z czytania w łóżku z ciągu dnia.

kobieta
Lux Graves/unsplash

2. Pisz pamiętnik

Zacznij pisać dziennik i przed snem przelewaj na papier wszelkie złe emocje i negatywne uczucia. Dzięki temu będziesz miał spokojniejszą głowę.

pamiętnik
Kelly Sikkema/unsplash

3. Wtop się w łóżko

Połóż się wygodnie i postaraj się po prostu wtopić w łóżko.

kobieta
Kinga Cichewicz/unsplash

4. Niemożliwe rzeczy

Po zamknięciu oczu postaraj się wyobrazić sobie niemożliwe oraz dziwne rzeczy, które zwykle się nie zdarzają. Po pewnym czasie jeden pomysł zacznie płynnie przechodzić w następny i łatwo zaśniesz.

mężczyzna
Tânia Mousinho/unsplash

5. Dobry materac

Kup dobrej jakości materac, który poziomem twardości będzie dopasowany do Twoich preferencji.

łóżko
WaiYung Tseng/unsplash

6. Z dala od telefonu

Telefon wraz z ładowarką umieść poza sypialnią. Nie będzie Cię kusił przed zaśnięciem, a rano szybko wstaniesz, aby wyłączyć alarm.

kobieta
Paul Hanaoka/unsplash

7. Aktywność fizyczna

Zmęczenie fizyczne sprawia, że o wiele szybciej zaśniesz. Zacznij więc uprawiać jakiś sport lub zwiększ ilość kroków wykonywanych codziennie.

schody
Bruno Nascimento/unsplash

8. Brak dzieci

Nie miej dzieci. 😉

wiaderko
Jeff Kingma/unsplash

9. Czytanie podręczników

Wyciągnij jeden ze swoich szkolnych podręczników, którego nigdy nie przeczytałeś. Po przestudiowaniu kilku stron od razu poczujesz się senny. 😉

książki
Christin Hume/unsplash

10. Prysznic i lawenda

Na godzinę przed snem weź prysznic i powąchaj olejek lawendowy. Połóż się do łóżka, obserwuj swoje ciało, rozluźniaj powoli mięśnie i skup się na wolnym oddechu.

mężczyzna
Victor Furtuna/unsplash

11. Moc rutyny

Wstawaj i kładź się spać codziennie o tej samej porze. Organizm uwielbia rutynę.

kobieta
bruce mars/unsplash

12. Umeblowanie wyimaginowanego domu

Spróbuj wybudować i umeblować w głowie swój wymarzony dom. Podobnie jak byś grał w Simsy. 😉

sims
pinterest

13. Liczenie wstecz

Zacznij liczyć wstecz od 100. Są szanse, że zmęczysz się w połowie. 😉

owce
pinterest

14. Mleko

Wypij szklankę mleka z miodem przed pójściem spać.

mleko
Vera Cho/unsplash

15. Medytacja

Medytacja to dobry sposób na oczyszczenie umysłu. Dzięki temu przed snem nie będziesz odczuła gonitwy myśli.

medytacja
Conscious Design/unsplash

16. Działanie na przekór

Staraj się nie zasnąć. Tak na przekór. 😉

kobieta
Alexandra Gorn/unsplash

17. Historie w głowie

Odtwórz w głowie ulubioną książkę lub film i uczyń z siebie głównego bohatera.

książki
Tom Hermans/unsplash

18. Pożegnanie z kofeiną

Całkowicie odstaw kofeinę.

kawa
John Schnobrich/unsplash

19. Bez elektroniki

Na godzinę przed zaśnięciem odstaw na bok wszelkie urządzenia elektroniczne.

komputer
Domenico Loia/unsplash

Jakie są Twoje patenty na szybkie zasypianie?

Źródła: www.boredpanda.com

Może Cię zainteresować

zamknij