Kategorie LajfhakiPsychologia

5 prostych ćwiczeń na bolące plecy. Poczujesz się jak po masażu!

Masz już dość bólu pleców od długiego siedzenia w biurze? A może dźwigałaś ciężkie zakupy i rozbolały Cię ramiona lub odcinek lędźwiowy? W takim przypadku warto zastosować automasaż, który złagodzi wszelkie bóle! Oto 5 skutecznych ćwiczeń rozciągających, które pomogą Ci się zrelaksować!

#1 Skręty na fotelu

5 prostych ćwiczeń na bolące plecy. Poczujesz się jak po masażu!
apost.com

Dzięki temu ćwiczeniu złagodzisz ból dolnej części pleców.

– Usiądź bokiem na krześle. Umieść stopy płasko na podłodze.
– Weź głęboki oddech i wyprostuj kręgosłup.
– Podczas wydechu skręć plecy w kierunku środka krzesła. Pamiętaj o wyprostowanych plecach, staraj się przy tym napinać brzuch.
– Trzymaj ręce na krześle z pilnuj ramion – powinny być one odchylone do tyłu, a nie do przodu.
– Pozostań w skręconej pozycji przez 30 sekund i spróbuj wykonać co najmniej pięć głębokich oddechów. Dopiero potem zmień pozycję.

Wykonaj trzy powtórzenia dla każdej strony.

#2 Koci grzbiet

5 prostych ćwiczeń na bolące plecy. Poczujesz się jak po masażu!
apost.com

To ćwiczenie łagodzi bóle pleców i poprawia pozycję kręgów.

– Usiądź na krawędzi krzesła, wyprostuj plecy i umieść dłonie na kolanach.
– Weź głęboki oddech, odchyl lekko ramiona do tyłu i rozciągnij klatkę piersiową.
– Następnie wydychaj powietrze i zwiń ramiona w kierunku klatki piersiowej. Podczas zaokrąglania grzbietu, przesuń ramiona do przodu.
– Wykonaj osiem powtórzeń, a wkrótce twoje kocie alter ego wyjdzie z klatki.

#3 Motyl

5 prostych ćwiczeń na bolące plecy. Poczujesz się jak po masażu!
apost.com

To ćwiczenie jest doskonałe do aby poprawić krążenie krwi i rozluźnić górny odcinek kręgosłupa oraz szyję.

– Usiądź na krawędzi krzesła, ustaw stopy płasko do podłoża i rozstaw luźno ramiona.
– Umieść obie ręce za głową, zegnij łokcie i zablokuj ręce za szyją.
– Weź głęboki oddech, wyciągnij ręce i klatkę piersiową do przodu, a potem zrób wydech. Wróć do pozycji wyjściowej.
– Spróbuj wyciągnąć łokcie z powrotem tak daleko, jak to możliwe.

Wykonaj pięć powtórzeń. Jeśli poczujesz ból lub dyskomfort, przerwij ćwiczenie.

#4 Zgięcia na boki

5 prostych ćwiczeń na bolące plecy. Poczujesz się jak po masażu!
apost.com

Ćwiczenie poprawia krążenie i wzmacnia mięśnie brzucha i klatki piersiowej.

– Usiądź całą pupą na krześle i dociśnij plecy do oparcia. Wyprostuj plecy i ramiona.
– Trzymaj jedną dłoń przyciśniętą do krzesła, rozluźnij ramię.
– Następnie połóż drugą rękę prosto w górze i powoli zacznij zginać swoje ciało w drugą stronę.
– Staraj się, aby twoje ciało było tak proste, jak to możliwe i nie pochylaj się do przodu ani do tyłu.

#5 Rozciąganie nóg i pleców

5 prostych ćwiczeń na bolące plecy. Poczujesz się jak po masażu!
apost.com

To ćwiczenie ujędrnia pośladki i rozciąga dolną część kręgosłupa.

– Usiądź na krześle z wyprostowanymi plecami i połóż prawą kostkę na lewym kolanie.
– Popchnij swoje ciało do przodu i postaraj się dotknąć bioder i żołądka.
– Upewnij się, że plecy są wyprostowane i przytrzymaj przez 30 sekund.

Uzupełnij dwa lub trzy powtórzenia.

I jak? Od razu czujesz się lepiej prawda?

BONUS:

Jeśli często doskwiera Ci problem bolących pleców koniecznie odwiedź profil „Zdrowe Plecy” – to tutaj Basia pokazuje proste ćwiczenia, które wykonasz w domu lub w pracy. Czas zadbać o swój kręgosłup i pożegnać się z uporczywym bólem!

Źródło: apost.com | Fotografie: freepik.com, instagram.com