×

9 przemyślanych zagrywek marketingowych. Sklepy wiedzą jak nami manipulować

Są na świecie firmy, które skorzystały z dość nietypowych rozwiązań, aby zwiększyć sprzedaż swoich produktów. Z drugiej strony, czego się nie robi, aby podnieść swoje obroty. Oni wyszli na tym genialnie!

Oto światowe marki, które pozyskały miliony odbiorców na całym świecie. Jak to zrobili? 

Red Bull

Aby powalić na ziemię swoich konkurentów, twórcy Red Bulla zdecydowali się sztucznie ustalić dwa razy wyższą cenę niż było to w przypadku innych napojów energetycznych. Mało tego, poprosili sprzedawców, aby umieszczali ich energy drinki, gdziekolwiek zechcą, jednak z dala od innych energetyków.

IKEA

Długie i kręte uliczki w sklepach IKEA nie są takie bez powodu. Pozwala to spojrzeć na dany przedmiot z kilku różnych perspektyw, co podświadomie zwiększa chęć klienta do zakupu danego dobra – nawet jeśli nie jest mu ono szczególnie potrzebne.

Taxi Mike

Zamiast drukować reklamy promującą tę słynną taryfę, Taxi Mike drukuje przewodniki miejskie, które obejmują kawiarnie, bary i inne miejsca rozrywki, w które może zabrać Cię przewoźnik. Oczywiście, wszystko za sprawą jego taksówki!

HBO

W celu promowania trzeciego sezonu Gry o Tron, HBO ukazywało wielki cień smoka w całkowicie przypadkowych miejscach – na okładkach czasopism, gazet czy na budynku.

Papierosy Malboro

Konsumenci w pewnym momencie nauczyli się wyciągać papierosy Malboro bez wyjmowania paczki z kieszeni – inni ludzie nie widzieli, jakie papierosy palisz.

Harley-Davidson

© Harley Davidson

Ten znany producent motocykli zajmuje pierwsze miejsce pod względem ilości tatuaży zawierających logo w zestawieniu z innymi markami. Harley obiecał duże zniżki osobom, które przychodziły do sklepu z tatuażami, na których widniało logo Harleya-Davidsona.

Pampersy

Inżynier chemiczny, Victor Mills, wpadł na genialny pomysł, podczas gdy pomagał swojej córce zmienić pieluchy drugiego dziecka. Musiał myć i suszyć pieluchy w celu ich ponownego wykorzystania. To wtedy w głowie mężczyzny zrodził się pomysł stworzenia jednorazowych pieluch i tak oto powstała marka Pampers.

Maszynki do golenia dla kobiet i mężczyzn

Reklamodawcy zbadali rynek i doszli do wniosku, że na kobiety i mężczyzn oddziałują różne bodźce podczas robienia zakupów. Co się z tym wiąże? Większość identycznych towarów, na które zostały naniesione drobne zmiany, przez co wydawać by się mogło, że  są przeznaczone dla konkretnych płci, znacznie różni się cenowo. Maszynki do golenia to tylko jeden z takich przykładów, jednak jest ich na rynku znacznie więcej.

Starbucks

Jedna z kawiarni promowała się jako „non-Statrbucks”: miała inne meble, muzykę, atmosferę i usługi. Co na to Starbucks? Wykupił ową kawiarnię, ale jej nie zamknął. Klimat lokalu był utrzymywany, a to sprawiło, że potężna firma znalazła sposób również na swoich krytyków, którzy pili kawę w lokalu (wydawać by się mogło) nie powiązanym ze Starbucksem.

 

Wybrane dla Ciebie

20 mistrzów sprzedaży, którzy stali się gwiazdami swoich własnych ofert

Jak zrobić zdjęcie lustru, tak aby samemu nie być na nim widocznym? Oto niełatwe zadanie, przed którym stanęło wiele poniższych osób. Ale najlepsi są Ci, którzy sprzedawali coś zupełnie innego niż lustra, a i tak stali się bohaterami własnych zdjęć. Oto kolekcja osób, którym w pewnym sensie nie można odmówić pomysłowości. #1 Zacznijmy od klasyki […]

Sprytne oszustwa dużych sklepów odzieżowych. Na sporo trików dajemy się nabrać

Nic tak nie zachęca do zakupów, jak trzy słowa: promocja, obniżka, rabat. Łatwo wtedy wpaść z szał kupowania, bo przecież taniej. Rzadko się wtedy zastanawiamy, czy faktycznie na tym oszczędzamy. Wiele sklepów stosuje różne sztuczki, by przyciągnąć klientów. Nie tylko zniżkom trudno jest się oprzeć. Istnieje cała masa drobnych oszustw, które mają na celu zachęcić […]

15 przykładów niezwykle kreatywnych bilbordów, które zdecydowanie przyciągają uwagę każdego!

Reklamy bywają niezwykle irytujące, jednakże sprytni specjaliści od marketingu potrafią zainteresować nimi odbiorców. I mają czasem niezwykle kreatywne sposoby! Prezentujemy najciekawsze billboardy za całego świata. #1 Reklama serialu, która nabiera sensu w nocy #2 „Przepraszamy, nasz cały budżet przeznaczamy na obsługę klientów” #3 Niby reklama znanej sieci restauracji, a tak naprawdę to hotel dla owadów! […]

Marketing nie musi być irytujący! 15 kreatywnych reklam, które dobitnie to udowadniają

Marketing odpowiada za produkcje reklam, które w większości przypadków są… irytujące bądź nudne. Jednakże czasem niektóre firmy potrafią naprawdę zaskoczyć kreatywnością! #15 Świąteczna reklama tuż tuż #14 Ktoś tutaj ma wysokie mniemanie o sobie 😉 #13 „Poznaj ukrytą historię” czyli świetna kampania turystyczna prosto z Rosji #12 Dbajmy o uśmiech #11 Lekka przekąska w postaci […]

Jak oszczędzać na zakupach? 10 sprawdzonych trików

Przynajmniej raz w tygodniu (czasami częściej, bo wiecznie czegoś zapomnę…) odwiedzam sklepy spożywcze lub supermarkety. Wydaje mi się, że dobrze wiem jak zaoszczędzić i co robić, aby moje nawyki zakupowe były korzystne, jednak okazuje się, że wciąż robię coś nie tak. W takim razie jak oszczędzać na zakupach? Postanowiłam przeanalizować swoje zachowanie podczas zakupów i […]

17 diabelskich opakowań, które powinny być zabronione

Projektanci opakowań to bardzo sprytni ludzie, którzy wiedzą jakich sztuczek użyć, aby produkty wyglądały na większe, apetyczniejsze i bardziej opłacalne. Pomyśl tylko – ile razy kupiłeś dany produkt bo zachęciło Cię zdjęcie na opakowaniu? Czasami otwarcie pudełka z ciastkami może być dość rozczarowujące, zwłaszcza jeśli otrzymasz o połowę mniej łakoci niż sugerowało opakowanie… Oto najbardziej […]