×

8 codziennych czynności, które nieświadomie wykonywałeś w zły sposób. Nigdy więcej takich błędów!

Każdego dnia wykonujemy mnóstwo najróżniejszych czynności do których nie przykuwamy większej uwagi. Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się jednak nad poprawnością ich wykonywania? Prawdopodobnie nie! Postanowiliśmy więc przyjrzeć temu bliżej i stworzyliśmy listę złych nawyków dotyczących codziennych czynności.

1. Używanie zbyt dużej ilości mydła pod prysznicem

© laguiadelasvitaminas.com

Z wiekiem nasza skóra staje się coraz bardziej wysuszona. Duża ilość używanego mydła tylko przyśpiesza ten proces. Spróbuj więc ograniczyć jego używanie i nanoś je tylko na konkretne obszary swojego ciała, np. fałdy skórne. Woda z mydłem i tak spłynie po całym ciele w takich ilościach, że wystarczy do tego, aby się dokładnie umyć.

2. Praca bez planowania przerw

© elfinancierocr

Wszyscy staramy się wykorzystać czas pracy do maksimum. I choć wydaje Ci się, że możesz być skoncentrowany i natchniony przez cały ten okres, a w konsekwencji osiągnąć wspaniałe rezultaty, wcale tak nie jest. Problem polega na tym, że bycie maksymalnie produktywnym przez tak długi okres czasu, jest wręcz niemożliwe.

Pamiętaj o zaplanowaniu przerwy na odpoczynek, aby nie zabić swojej produktywności!

3. Odbieranie wiadomości na WhatsApp od swojego szefa

Ważne jest, aby wyznaczyć sobie granice między pracą, a życiem prywatnym. Psychologowie twierdzą, że nigdy nie powinno się omawiać problemów związanych z życiem zawodowym na aplikacjach typy WhatsApp.

Pamiętaj, jeśli już używasz WhatsApp do relacji ze swoim przełożonym z pracy, on może sprawdzić czy otrzymałeś i odczytałeś jego ostatnią wiadomość i czy zdecydowałeś się na nią odpowiedzieć, a być może po prostu ją… zignorowałeś!

4. Dodawanie oleju do gotującego się makaronu

© pastasroma 

Dodawanie oleju do gotującej się wody zapobiega sklejaniu makaronu. Aby odpowiednio ugotować makaron, a przede wszystkim zapobiec się jego sklejaniu, wystarczy użyć do tego odpowiedniej ilości wody: 1 litr na 100 g suchego makaronu i 1,5 litra wody na 100 g świeżego makaronu.

5. Suszenie rąk przy użyciu papierowych ręczniczków

© emaze 

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, jak dużo papieru zużywasz do wysuszenia rąk w publicznych toaletach? Z pewnością sporo! Niestety, robi tak wiele osób, a cierpi na tym oczywiście nasze środowisko naturalne. Wystarczy potrząsnąć dłońmi przed wytarciem ich w papierowe ręczniki – z pewnością zużyjesz ich znacznie mniej.

6. Oddychanie

© businessinsider 

Naucz się oddychać przeponą, a nie klatką piersiową. Odpowiednie dotlenienie może mieć wpływ na układ nerwowy, pomaga obniżyć ciśnienie krwi, zmniejsza stan zapalny i ból, poprawia ogólny stan zdrowia fizycznego i powstrzymuje stres.

Jeśli nauczysz się prawidłowo oddychać, bardzo możliwe, że znacznie łatwiej będzie Ci kontrolować swoje emocje!

7. Szczotkowanie zębów

© bienestaraldia 

Szczotkowanie zębów poprzez poziome ruchy i zapominanie o ich nitkowanie to najczęstsze błędy przy czynnościach, które pozwalają zadbać o higienę jamy ustnej. Prawidłowa technika mycia zębów to taka, gdzie szczotkujemy je krótkimi, pionowymi ruchami zaczynając od dziąseł w kierunku końcowej krawędzi zęba.

Mycie zębów powinno trwać 2-3 minuty. Niestety, większość z nas robi to znacznie krócej.

8. Zaczynanie treningu bez rozgrzewki

© cosmeticapersonalizada 

Pamiętaj, wykonywanie zbyt ciężkich ćwiczeń, bez uprzedniej rozgrzewki, może przynieść wiele szkód dla Twojego organizmu.

Zawsze zaczynaj od rozgrzewki i ćwiczeń, które pomogą zwiększyć elastyczność Twoim mięśni, a następnie stopniowo zwiększaj intensywność treningu. Warto pamiętać również o ćwiczeniach rozciągających (statycznych) tuż po zakończeniu treningu.

Może Cię zainteresować

zamknij