Jedno ćwiczenie pomoże Ci rozciągnąć mięśnie, poprawić kondycje i wydłużyć życie

Zdrowie to jedna z ważniejszych rzeczy o której powinniśmy pamiętać, aby cieszyć się długim i szczęśliwym życiem. Im lepiej zatroszczysz i wcześniej się o nie zatroszczysz, tym lepiej będziesz się czuć w późniejszym czasie.

Jeśli chcesz poprawić jakość swojego stanu zdrowia oraz popracować nad lepszą kondycją zalecane jest codzienne wykonywanie kilku prostych ćwiczeń rozciągających.

Na sam początek sprawdź wiek swojego ciała

Zacznij od rozgrzewki, która przygotuje Twoje ciało do ćwiczeń. Kiedy się rozgrzejesz, pochyl plecy, próbując dotknąć dłońmi do podłogi. Trzymaj nogi i plecy prosto. Zapamiętaj miejsce w którym dłonie dotknęły podłogi, a następnie wyprostuj się.

Wyniki

20 – 25 lat

Potrafisz dotknąć podłogi dłońmi gdy masz wyprostowane nogi i plecy, oznacza to, że Twoje mieśnie są dobrze rozciągnięte.

25 – 38 lat

Możesz dotknąć podłogi palcami dłoni, przy czym lekko uginasz kolana. Ogólnie rzecz biorąc, ćwiczenie nie powoduje u Ciebie dużego dyskomfortu.

38 – 50 lat

Twoje palce mogą dotykać górnej części twoich stóp, przy czym uginasz kolana, a mięśnie są napięte. Przy tym ćwiczeniu nie czujesz się komfortowo i masz ochotę znowu wyprostować się tak szybko, jak to możliwe.

Więcej niż 50 lat

Nie możesz dotknąć swoich stóp, a próba pochylenia się niżej przyprawia Cię o ból i zginanie kolan. W tej pozycji czujesz się niekomfortowo.

Jak rozciągać swoje ciało?

Jeśli nie jesteś zadowolony ze swoich wyników, nie wpadaj w panikę. Ważne żeby zacząć działać! Powtarzaj to ćwiczenie 30 razy dziennie, a już po kilku tygodniach zobaczysz zaskakujące wyniki.

Tybetańscy mnisi twierdzili, że wiek ciała danej osoby zależy od stanu jego wątroby, co wiąże się z elastycznością. Wszyscy wiedzą, że siedzący tryb życia negatywnie wpływa na mięśnie i narządy wewnętrzne, dlatego jeśli będziesz powtarzać to ćwiczenie co najmniej 30 razy dziennie przez 30 dni. Takie uginanie pomoże Ci wzmocnić więzadła i ścięgna. To ćwiczenie jest bardzo proste i może być stosowane przez osobę w każdym wieku.

Źródło i fotografie: brightside.me