×

Twoje dziecko zje zdrowe drugie śniadanie w szkole. Poznaj triki sprytnej Mamy

Koniec wakacji zbliża się nieubłaganie i z pewnością Twoja pociecha nie chce jeszcze myśleć o nauce, lecz Ty powinnaś już zacząć przygotowywać dziecko na powrót do szkoły.

Książki, zeszyty i flamastry to nie wszystko! Oprócz tego wszystkiego w plecaku Twojego dziecka powinno znaleźć się odpowiednio zapakowane i zbilansowane śniadanie.

Przygotowywanie lunchu nie oznacza, że z samego rana musisz wszystko przepakowywać i spędzać mnóstwo czasu na przygotowanie kanapek. Oto kilka trików, które zaoszczędzą Ci czas i sprawią, że poczujesz satysfakcję z przygotowania drugiego śniadania dla swojego dziecka.

Pozwól dziecku samemu pakować swój posiłek

mylitter.com

Twoja pociecha musi otrzymywać odpowiednią porcję witamin i substancji odżywczych, aby rosło zdrowo. Nie możesz przy tym zapomnieć, że dziecko musi czerpać frajdę z jedzenia, a także samodzielnego pakowania lunchu. Jeśli argument „będziesz prawie jak dorosły” nie pomoże, spróbuj prostego triku, aby zachęcić swoje dziecko do przygotowania posiłku.

mylitter.com

Za niewielką kwotę kup organizer na buty i zaczep go w widocznym miejscu. Umieść w przegródkach jabłka, banany, przepakuj do mniejszych woreczków precle, krakersy lub suszone owoce. Do następnych przegródek schowaj jogurty, pokrojoną marchewkę czy soczki w kartonikach. Przy każdej przegródce umieść kolorowe karteczki i pozwól dziecku codziennie wybierać dwa – trzy różne kolory, tak aby skompletowało sobie posiłek.

Zapakuj posiłek w ciekawe pudełko

bentousa.com hellogreen.com.au

Pudełko na kanapki czy kolorowa miseczka z superbohaterami na pewno bardziej zachęci Twoją pociechę do zjedzenia posiłku, niż zwykły foliowy worek. Dodatkowo takie opakowania są wielorazowego użytku, więc po powrocie ze szkoły wystarczy przemyć pudełko i zapakować kolejny posiłek. Jeśli boisz się, że takie opakowanie zajmie dużo miejsca w plecaku dziecka, w sklepach na pewno uda Ci się znaleźć miseczki, które po zjedzeniu posiłku da się złożyć do płaskiej formy.

Przepakuj przekąski w mniejsze worki

Dzięki temu Twoje dziecko nie będzie musiało mocować się z otwarciem szeleszczącego opakowania, a Ty zyskasz kontrolę nad ilością przekąsek spożytych przez malucha. Aby jednak precle czy chipsy szybko nie wysychały i nie traciły na swojej świeżości najlepiej jeśli przepakujesz je do woreczków strunowych. Postaraj się unikać zbyt dużej ilości słodyczy, które sprawią, że Twoje dziecko będzie pobudzone i mniej będzie koncentrowało się na nauce.

Mrożone owoce

midwestliving.com

Każdy rodzić stara się nakłonić swoje dziecko do jedzenia większej ilości owoców dlatego ten prosty sposób sprawi, że nie będzie to tak problematyczne. Pomogą Ci w tym sylikonowe wkłady do pieczenia babeczek! Umieść w nich owoce w galaretce lub zblendowane owoce – do czasu lunchu, owoce roztopią się na tyle, że nie zjedzenie ich nie będzie problematyczne, a Twoja pociecha będzie zachwycona tak oryginalnym podaniem przekąski. Pamiętaj, że na początku tygodnia możesz zamrozić owoce na kolejne dni.

Przekrój owoce w domu

mamacheaps.com

Dzieci chętniej jedzą owoce, które są już wstępnie przygotowane do spożycia. Dlatego możesz pokroić jabłko czy brzoskwinię w domu i przewiązać je gumką recepturką, tak aby nie zaczęło robić się brązowe. Możesz też posmarować je od środka niewielką ilością masła orzechowego.

Nie karć dziecka za nie zjedzenie posiłku

Jeśli Twoja pociecha nie zjadła drugiego śniadania nie krzycz na nie, postaraj się dowiedzieć co było tego przyczyną – czy wybrane przekąski nie smakowały, a może dziecko źle się czuło. Być może trzeba znaleźć inne elementy, z których warto przygotować odpowiednie drugie śniadanie.

Zadbaj o rozmaitość

Codzienne kanapki czy pakowane owoce znudzą się nawet dorosłemu. Staraj się dowiedzieć na co ma ochotę Twoje dziecko i przygotuj coś nowego. Może zamiast standardowej kanapki warto zrobić naleśniki lub wrapa? Ciekawym rozwiązaniem są również placuszki warzywne, które smakują wyśmienicie zarówno na ciepło i na zimno. Upiecz ciastko zbożowe lub przygotuj wspomniane, już wcześniej owoce.

Pamiętaj, kolorowe i ciekawe danie zawsze będzie bardziej zachęcające niż nudna kanapka!

Katarzyna

Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej. Fotografka i redaktorka. Miłośniczka ciekawego designu, dobrej muzyki oraz oryginalnych rozwiązań dla domu. Wolne chwile spędza na szukaniu ekologicznych rozwiązań, którymi chce dzielić się z innymi.

Może Cię zainteresować

zamknij