×

5 prostych ćwiczeń, które ujędrnią całe ciało i w dodatku pomogą pozbyć się cellulitu

Nie ma lepszej motywacji do tego, aby uzyskać piękniejszą sylwetkę, niż zbliżające się wielkimi krokami lato. Pamiętaj jednak, że to już ostatni dzwonek na uzyskanie widocznych na wakacjach zmian!

Z tej okazji przygotowaliśmy zestaw ćwiczeń, który pomoże Ci zaangażować wszystkie grupy mięśniowe, a jednocześnie pozbyć się zbędnych kilogramów. Pamiętaj jednak o najważniejszym – poniższe ćwiczenia dadzą najlepsze rezultaty tylko wtedy, jeśli połączysz je ze zdrową dietą.

Plank (brzuch)

shape.com
  • Oprzyj całe ciało na przedramionach i palcach stóp.
  • Rozciągnij mięśnie brzucha, barki cofnij do tyłu i skieruj ku dołowi.
  • Zepnij pośladki i pamiętaj, aby nie trzymać ich zbyt wysoko ani zbyt nisko.
  • Utrzymuj pozycję przez minutę i pamiętaj o prostych plecach.

30-60-90 (brzuch i nogi)

© afamily
  • Połóż się na plecach. Trzymaj ręce wzdłuż tułowia i złącz nogi razem.
  • Podnieś proste nogi do momentu, aż będą znajdować się pod kątem 30 stopni do ziemi. Zepnij mięśnie brzucha i nie zginaj się w pasie. Pamiętaj o głębokim oddychaniu.
  • Zwiększ kąt do 60 stopni, a następnie do 90 i utrzymaj tą pozycję przez chwilę.
  • Wróć do pozycji wyjściowej pamiętając o tym, aby plecy cały czas przylegały do podłoża.

Pozycja kobry (pośladki i plecy)

chopra.com
  • Połóż się na brzuchu, złącz nogi, ugnij ręce w łokciach, aby podnieść tułów do góry, a następnie wyprostuj.
  • Robiąc wdech podnoś tułów do góry (trzymaj głowę trochę wyżej). Pozostań w tej pozycji przez 30 sekund, a następnie obniż swoje ciało wydychając powietrze.

Konik polny (pośladki i biodra)

© debbyandersen
  • Połóż się na brzuchu z brodą na podłodze. Ułóż ręce wzdłuż tułowia i dłońmi na podłodze. Wyciągnij nogi i stopy do tyłu tak bardzo, jak tylko to możliwe.
  • Podczas wdechu powoli podnoś obydwie nogi, a następnie opuść je, gdy wydychasz powietrze.

Świeca (brzuch)

atatu.ru
  • Połóż się na plecach z ugiętymi w kolanach nogami i przyciągnij je do klatki.
  • Pomału unoś nogi do momentu aż będą w pozycji pionowej. Przy ich prostowaniu podpieraj dolną część pleców przy użyciu ramion. Utrzymuj tę pozycję przez 30-60 sekund.

Może Cię zainteresować