×

Ten prosty trik stosowany przez żołnierzy pokaże Ci, jak możesz uratować się przed utonięciem

Clint Emerson jest emerytowanym żołnierzem Navy Seal (Marynarka Wojenna Stanów Zjednoczonych) napisał książkę 100 Deadly Skills: The SEAL Operative’s Guide to Eluding Pursuers, Evading Capture, and Surviving Any Dangerous Situation, która szybko stała się bestsellerem. Uczy w niej, jak zachować się w sytuacjach, które zagrażają naszemu życiu.

Wśród wielu porad i wskazówek dotyczących taktyki samoobrony i tego, co robić, gdy grozi nam niebezpieczeństwo, Emerson wyjaśnia jak przetrwać wrzucenie do wody z zawiązanymi rękami. Autor wykorzystał wszystkie tajniki stosowane w Marynarce Wojennej.

utoniecie-1
CBN.com

Niezależnie od tego czy jesteś w płytkim basenie czy w morzu, Clint zapewnia, że wykonując dokładnie krok po kroku jego instrukcję, z pewnością nie utoniesz.

Kluczem do przetrwania jest kontrola oddechu. Z płucami pełnymi powietrza, ciało unosi się na wodzie – dlatego też głębokie oddechy i szybkie wydechy są kluczem do ocalenia. Największym wrogiem jest panika, która momentalnie zmniejsza nasze szanse do minimum.

W płytkich zbiornikach należy doprowadzić do tego, aby nasze ciało dotknęło dna i się od niego odbiło i dopłynęło do linii wody, gdzie można zaczerpnąć powietrza.

utoniecie-2
U.S. Navy

Jak płynąć?

utoniecie-3
U.S. Navy

Najważniejsze to zachować spokój i pamiętać o instrukcji. Jeśli wpadniemy w panikę, nie damy rady.

1. Gdy już odbijemy się od dna, musimy w jakiś sposób płynąć.

2. Ułóż się na brzuchu – będziesz wtedy głową pod wodą. Wypuść powietrze i w tym samym czasie zegnij do klatki piersiowej kolana. Następnie energicznym ruchem wykop je do tytułu, co pozwoli Ci unieść głowę nad wodę, aby zaczerpnąć powietrza. Czynność należy powtarzać.

3. Można także wykorzystać pełny obrót ciała do tego, aby w momencie, gdy jesteś na plecach, wziąć głęboki oddech. Obróć się znów na brzuch i wypuść powietrze. Czynność należy powtarzać.

utoniecie-4
100 Deadly Skills

Może Cię zainteresować

zamknij