×

Problemy z koncentracją? Poznaj 8 sposobów, które pomogą Ci się skupić

W dzisiejszych czasach wiele osób narzeka na brak koncentracji, co gorsza okazuje się, że blisko 70% społeczeństwa nie może skupić uwagi na jednej rzeczy! Jest to spowodowane wieloma czynnikami zewnętrznymi tj. komunikatory, aplikacje z powiadomieniami push, ale także zmęczenie, stres czy niewyspanie.

Czy w XXI wieku istnieje jeszcze szansa, aby odzyskać koncentrację? Okazuje się, że nawet najprostsze ćwiczenia oraz codzienne obowiązki mogą pomóc nam w lepszym funkcjonowaniu!

#1 Rozdzielenie obowiązków

Przede wszystkim kluczową sprawą jest oddzielenie spraw prywatnych od biznesowych. Praca nie powinna przeszkadzać w życiu osobistym i na odwrót. To pozwoli Ci pracować wydajniej i szybciej będziesz mógł się zrelaksować.

#2 Odpowiednia dawka snu

pixabay.com

Jeśli jesteś niewsypany na pewno zauważasz, że znacznie trudniej jest Ci się skoncentrować. Dosłownie wszystko Cię rozprasza a wykonanie nawet najprostszych czynności sprawia Ci problem. Staraj się przeznaczać na sen około 7-8 godzin w przeciągu doby. Dzięki temu w ciągu dnia będziesz mieć więcej energii i nie będziesz ciągle myśleć o wygodnym i ciepłym łóżku.

#3 Sport

via GIPHY

Kilkanaście minut dziennie sprawi, że poczujesz się znacznie lepiej, a Twój organizm oraz umysł będzie dotleniony i co ciekawe, wypoczęty. Wieczorne bieganie, poranna joga czy popołudniowe rozciąganie – nieważne kiedy i jak, ważne że poświęcasz chwilę na sport! Ćwiczenia sprawią, że będziesz wyglądać lepiej i czuć się lepiej. W końcu „w zdrowym ciele, zdrowy duch”. A przynajmniej na pewno lepiej skoncentrowany.

#4 Dieta

via GIPHY

Sport i sen to nie wszystko. To co jesz znacznie wpływa na pracę Twojego mózgu. Pamiętaj o codziennym spożywaniu białka i kwasów Omega- 3. Małe, niewinne awokado, ryby czy orzechy sprawią, że Twoja koncentracja szybko się poprawi. Pamiętaj także, że podjadanie między posiłkami powoduje zmiany poziomu cukru we krwi, przez co możesz czuć się gorzej i mieć problemy z koncentracją!

#5 Porządki

Jeśli mimo zmiany diety, sportu i większej ilości snu, wciąż czujesz się znużony a problem z koncentracją dalej nie znika, warto spróbować zrobić porządki. Wyrzuć wszystko czego nie potrzebujesz, ogarnij miejsce pracy. Niech z biurka zniknął wszystkie stare zapiski i niedziałające długopisy. Dzięki temu pozbędziesz się „rozpraszaczy” i zaczniesz skupiać się na tym co ważniejsze.

#6 Zieleń

Obecność roślin w miejscu pracy oraz w domu jest bardzo ważna. Oczyszczają one powietrze, a także uspokajają. Jeśli jesteś zdenerwowany i zdekoncentrowany odpuść na chwilę pracę. Weź kilka głębokich oddechów, popatrz na zieleń za oknem lub przyjrzyj się domowym roślinom. Może to czas aby je podlać i przetrzeć liście z kurzu? Poświęć kilka minut na pielęgnacje zieleni, a wkrótce problemy z pamięcią nie będą taki uciążliwe.

#7 Myślenie

via GIPHY

Nadmierne myślenie o rzeczach, które już się wydarzyły (lub dopiero będą miały miejsce) sprawiają, że nie wykonujemy swoich obowiązków w efektywny sposób. Pamiętaj, że kiedy pracujesz to nie rozmyślasz o innych rzeczach. Skup się na tym co jest tu i teraz! Nie rozpamiętuj, działaj, a zobaczysz, że Twoje życie szybko się uporządkuje.

#8 Przerwy

via GIPHY

Praca pracą, ale nie zapominaj o zrobieniu sobie przerwy. Nie zależnie czy jest to praca umysłowa czy fizyczna, Twój organizm potrzebuje odpoczynku. Pamiętaj także żeby w czasie przerwy ograniczyć korzystanie z mediów społecznościowych – wiadomości mogą Cię rozproszyć i ciężej będzie Ci wrócić do pracy. Lepiej wyjdź na świeże powietrze, porozmawiaj z kolegami lub po prostu zdrzemnij się przez 15 minut.

A Ty jakie masz sposoby na radzenie sobie z koncentracją? Często masz problemy z pamięcią?

Katarzyna

Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej. Fotografka i redaktorka. Miłośniczka ciekawego designu, dobrej muzyki oraz oryginalnych rozwiązań dla domu. Wolne chwile spędza na szukaniu ekologicznych rozwiązań, którymi chce dzielić się z innymi.

Może Cię zainteresować

zamknij