8 kuchennych mitów, które należy obalić. Natychmiast przestań w nie wierzyć

Jedzenie jest jedną z moich ulubionych czynności i jeśli tylko mogłabym wpisać w rubrykę hobby, co jest moją pasją, zdecydowanie wpisałabym, że jest to „jedzenie”. Poznawanie nowych smaków, eksperymentowanie z różnymi kuchniami świata oraz próbowanie nowych przepisów dostarcza organizmowi radość oraz ekscytację. Gotując warto jednak znać się nie tylko na odpowiednim doborze smaków i przypraw, ale również należy posiadać wiedzę na temat tego, jak można ułatwić sobie pracę.

Jest wiele kuchennych mitów, w które wierzymy, chociaż tak naprawdę nie mają żadnego znaczenia. Te 5 z nich należy jak najszybciej obalić

Mit #1: Dodawanie większej ilości soli sprawi, że ta woda szybciej się zagotuje

Faktem jest to, że słona woda ma nieco inny punkt wrzenia niż zwykła woda, ale nie ma różnicy czy dodamy tylko szczyptę czy całą łyżkę soli. Jeśli chcesz szybciej zagotować wodę, lepiej dodać tylko odrobinę soli. Przy większej jej ilości Twoje danie może być niejadalne.

Mit #2: Drewniana deska ma więcej bakterii niż plastikowa

Wielu ludzi uważa, że używając plastikowej deski do krojenia, ustrzegą się oni przed rozwojem i namnażaniem bakterii. Naukowcy udowodnili jednak, że jest to nieprawdą. Doktor Dean O. Cliver stwierdził, że plastikowe deski do krojenia są tak samo podatne na gromadzenie się bakterii, a nawet jest na nich więcej szkodliwych substancji, niż na deskach wykonanych z drewna.

Mit #3: Produkty mleczne są najlepsze dla kości

Oczywiście nie oznacza to, że natychmiast masz zaprzestać spożywania serów, jajek i mleka. Wapń jest niezwykle ważny, ale chodzi tutaj o fakt, że mnóstwo ludzi uważa, że można go dostarczyć jedynie poprzez produkty mleczne. Okazuje się jednak, że ciemnozielone warzywa mają znacznie wyższy poziom wapnia niż produkty mleczne, a dodatkowo zawierają witaminy D, witaminy K oraz magnez.

Mit #4: Żywność o niskiej zawartości tłuszczu jest lepsza dla twojego zdrowia

Od kilku lat na rynku możemy znaleźć całą masę „dietetycznych” produktów i aż ciężko znaleźć te, które nie chwalą się wielkimi napisami, jak mało kalorii zawierają i ja znikomą ilość tłuszczu mają. Warto jednak pamiętać, że aby ludzki organizm mógł przetrwać, potrzebuje odpowiednich tłuszczy. Codziennie należy dostarczać swojemu organizmowi odpowiednią ilość zdrowych tłuszczy. Najlepiej sięgać po te zawarte w awokado, migdałach lub kasy tłuszczowe omega-3.

Mit #5: Grzyby należy umyć

Grzyby składają się w 90% z wody, a dodatkowo wodę, w której się namaczają, pochłoną jak gąbka. Jeśli przed gotowaniem grzybów chcesz je umyć, lepiej sprawdzi się krótki prysznic niż godzinne kąpiele.

Mit #6: Jeśli dodasz alkohol do gotującego się mięsa, to i tak wkrótce cały wyparuje

To kolejny mit, o którym powinni pamiętać wszyscy Ci, którzy na uroczystą kolację wybierają się samochodem. Często dodaje alkohol do przygotowania sosu lub marynaty do mięs, twierdząc, uważając że i tak podczas procesu gotowania lub pieczenia, wyparuje on z potrawy. Okazuje się jednak, że po 15 minutach przygotowywania posiłku, w daniu zostaje jeszcze 40% alkoholu, a po godzinie – 25%.

Mit #7: Ograniczasz kawę? Spokojnie możesz napić się bezkofeinowej

Kofeina zawarta jest w kawie, herbacie, napojach energetyzujących oraz Coca-Coli. Jeśli chcesz ograniczyć kofeinę, pamiętaj o ograniczeniu powyższych napojów, ale również uważaj na kawę bezkofeinową. Okazuje się, że większość tych produktów zawiera kofeinę. Naukowcy z University of Florida stwierdzili, że wypicie 5-10 filiżanek napoju bezkofeinowego, jest niemal równe wypiciu dwóch filiżanek zwykłej kawy.

Mit #8: Do gotowanego makaronu dodaj oliwę

Oliwa z oliwek dodawana do wody z gotującym się makaronem, miała powstrzymywać sklejanie się klusek. Obecnie wiele makaronów wysokiej jakości nie lepi się podczas gotowania więc nie musisz dodawać oliwy, która później zostanie na makaronie i utrudni połączenie się go z sosem. Jeśli jednak zamierzasz dodać makaron do sałatki lub przechować na później, podczas gotowania możesz dodać oliwę lub olej.