InspiracjePomysły10 błędów i tajemnic, których nie wiedziałeś na temat słynnych logo dużych firm

10 błędów i tajemnic, których nie wiedziałeś na temat słynnych logo dużych firm

10 błędów i tajemnic, których nie wiedziałeś na temat słynnych logo dużych firm
Katarzyna
20.07.2022 12:59, aktualizacja: 20.07.2022 22:38

Codziennie widzimy po kilkadziesiąt różnych symboli, które stają się znakiem rozpoznawalnym danej marki. Mimo, iż każda firma potrafi zapłacić naprawdę duże sumy za wykonanie idealnego loga, to wciąż zdarzają się pewne pomyłki.

Wiedziałeś, że nawet w logo Google jest ukryta pewna tajemnica?

#1 Wikipedia

Obraz

Czyli chyba największa encyklopedia, która pozwala nam na niemal natychmiastowe znalezienie potrzebnych informacji. Codziennie tysiące użytkowników dodaje nowe treści, a także tłumaczenia, aby na całym świecie można było dowiedzieć się potrzebnych rzeczy. Dlatego też logo Wikipedii stworzone jest z puzzli z literami z różnych języków, które układają się w globus. Okazuje się, że logo, które ma prezentować wiedzę ma dość zawstydzający błąd. Jeśli nie znasz chińskiego pewnie nie zwrócisz na to uwagi, jednak jak pewnie zdajesz sobie sprawę, w języki chińskim jest wiele liter, a każda z nich ma inne znaczenie. Litera miała oznaczać "W" (WI) jak Wikipedia, jednak w symbolu pojawiła się dodatkowa kreseczka, która odpowiadała literze z języka hebrajskiego. Graficy chcieli poprawić błąd i zmienili logo - ponownie błędnie, tworząc literkę "JIE".

#2 Chupa Chups

To słynne logo nie zmienia się od kilkudziesięciu lat, chociaż początkowo lizaki nazywały się "Go" a dopiero później "Chupa". W 1969 roku twórca słodyczy Enric Bernat postanowił zatrudnić jednego z najsłynniejszych i najbardziej wpływowych surrealistów, Salvadora Dali, do stworzenia logo, które pomogłoby w zwiększeniu sprzedaży lizaków. Dali zdecydował, że umieszczenie napisu "Chupa Chups" w formie przypominającą stokrotkę będzie wyraźnie widoczne na charakterystycznym stojaku z lizakami. Dzięki temu każdy kto spojrzy na lizaka od razu zobaczy jego nazwę. Zmiana logo spowodowała ogromny wzrost i sławę słodyczy, które do dziś są najpopularniejszymi lizakami.

#3 Walt Disney

Każda bajka czy animacja rozpoczyna się od bajkowego zamku oraz charakterystycznej czcionki z imieniem i nazwiskiem twórcy wytwórni Walt Disney Pictures. Wiele osób myśli, że logo to po prostu przeniesiony podpis Disney'a, jednak czcionkę wymyślił jeden z członków zespołu producenta. Dodatkowo niektórzy doszukują się symbolu szatana w napisie - gdy odwrócimy kropkę oraz fikuśne ozdobniki liter, faktycznie naszym oczom pojawia się cyfra 666.

Obraz

#4 Google

Wszechwiedzący wujek logo to jedno z najbardziej znanych symboli, jednak nawet tutaj pojawia się pewien błąd. Symbol Google jest prosty i minimalistyczny, jednak gdy przyjrzysz się bliżej literze G, okazuje się, że nie jest ona utrzymana w formie symetrycznej figury geometrycznej lecz jest lekko wygięta. Google twierdzi jednak że nie jest to celowy zabieg, ponieważ brak perfekcyjności sprawia, że litera G jest prostsza i przyjemniejsza w odbiorze.

#5 NBC

Amerykańska telewizja ma kolorowe elementy, które często kojarzą się z próbnikami farb w sklepie budowlanym. Jednak logo skrywa wizerunek pawia oraz jego kolorowych piór.

#6 Pepsi

Obraz

Chyba jest to jedno z najbardziej znanych symboli na samym świecie. Początkowo czerwony, biały i niebieski pasek były ustawione w jednej osi, jednak z biegiem czasu logo zostało zmodyfikowane i przekrzywione. Nie od dziś wiadomo, że napoje gazowane zawierają ogromną ilość cukru, dlatego jeśli chcesz się dowiedzieć co słodziki w tym słodkim napoju mogą zrobić z Twoim ciałem wystarczy, że dorysujesz głowę, rączki i nóżki - ten człowieczek jest tak gruby, że ledwo stoi na nogach!

#7 Amazon

Wydaje się, że w tym prostym logo sklep internetowy nie znajduje się nic podejrzanego, jednak gdy przyjrzysz się bliżej możesz dostrzec, że żółta strzałka układa się w uśmiech. Dodatkowo skierowana jest od litery A do litery Z co symbolizuje, że na Amazonie znajdziesz wszystko od A do Z.

#8 Toyota

Symbol maszyn skrywają w sobie całą nazwę samochodów. Dodatkowo dwa przecinające się okręgi mają symbolizować zaufanie i relację między marką, a klientem.

#9 BMW

Wiele osób uważa, że centralna część logo BMW symbolizuje obracające się ostrza w samolocie, co miałoby nawiązywać do faktu, że w przeszłości firma zajmowała się tego typu działalnością. Nie jest to jednak prawda. W rzeczywistości jest to po prostu nawiązanie do flagi Bawarii, skąd wywodzi się BMW.

#10 Pinterest

W tym przypadku w logo znanego serwisu litera „P” swoim wyglądem przypomina pinezkę. Można więc powiedzieć, że logo w graficzny sposób przedstawia główny cel serwisu, jakim jest gromadzenie ciekawych inspiracji i pomysłów.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także