PoradyMarketingowcy Biedronki wykorzystują Twoje lenistwo. Ich trik sprawia, że wydajesz więcej kasy

Marketingowcy Biedronki wykorzystują Twoje lenistwo. Ich trik sprawia, że wydajesz więcej kasy

Marketingowcy Biedronki wykorzystują Twoje lenistwo. Ich trik sprawia, że wydajesz więcej kasy
29.01.2023 21:28

Szał zakupów ogarnie nas czasem tak bardzo, że zapominamy o tym, żeby zachować w nich umiar i zdrowy rozsądek. Dajemy się ponieść promocjom i kampaniom rabatowym, zbieramy punkty, wykorzystujemy kupony… W tym wszystkim stajemy się łatwym celem dla łasych marketingowców, którzy tylko czyhają, aby wykorzystać naszą słabość. Jak przekonać klienta do zakupu? Przebiegle, a zarazem najprościej – bazując na jego wrodzonej skłonności do nieprzemęczania się ;)

Jak przekonać klienta do zakupu? Wykorzystując jego lenistwo

Duże zakupy na cały tydzień robimy najczęściej w weekend – uderzamy na sklepy całą rodziną oraz mamy czas i siły na to, by wyszukiwać produkty, porównywać je i dokonywać świadomego wyboru. Sytuacja klaruje się odwrotnie, kiedy wstępujemy do sklepu w dni robocze po kilka brakujących produktów.

Cheery little girl sitting on a shopping cart and choosing candy with her parents at the supermarket
Cheery little girl sitting on a shopping cart and choosing candy with her parents at the supermarket

Najczęściej pojawiamy się w supermarkecie, wracając z pracy do domu – chcemy mieć tę „wizytę” szybko z głowy. Jesteśmy zmęczeni i marzymy tylko o tym, aby móc wreszcie odpocząć, zjeść ciepły obiad i napić się ulubionej kawy. Nie zważamy wtedy na to, co jest opłacalne, a co nie i wybieramy te produkty, których nie trzeba długo i głęboko szukać.

Woman pushing shopping cart between shelves in supermarket.
Woman pushing shopping cart between shelves in supermarket.

To również zostało perfidnie wykorzystane przez marketingowców. Zauważyłeś, że przedmioty z niższą ceną są zawsze położone niżej, a te droższe są tuż na wysokości Twojego wzroku? Nie, wcale nie chodzi tu o lepszą jakość produktów położonych wyżej. Akurat te ukazywałyby Ci się jako pierwsze? To nie jest przypadek. Wolisz zapłacić więcej za daną rzecz, którą widzisz od razu, niż szukać na półkach jej tańszego odpowiednika – idealnie realizujesz zamierzenia marketingowców.

Im niżej, tym gorzej? Nie – im niżej, tym po prostu taniej. Techniki manipulacji potrafią być naprawdę perfidne. Kiedy jesteś wyczerpany pracą, nie chcesz się schylać, jeśli nie musisz. Pokierowany wygodą, po prostu pakujesz do wózka tę droższą rzecz, a sklep ma dzięki Tobie wyższy utarg.

Produkty przy kasach, fot. Freepik
Produkty przy kasach, fot. Freepik

Udając się na szybkie zakupy, nawet będąc zmęczonym, warto znaleźć w sobie tyle siły, żeby jednak zerknąć na półki położone niżej, bo być może właśnie tam kryją się produkty, za które nie przepłacisz.

Plastikowe koszyki na kółkach w Lidlu też mają swoją ukrytą genialną funkcję! Koniecznie z niej skorzystaj!

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także