×

15 praktycznych i przydatnych porad, dzięki którym zaoszczędzisz czas. Nie trać go na głupoty!

Każdy z nas w pewnym momencie swojego życia ma taki etap, że nie może znaleźć czasu ani energii, aby zrobić wszystko, co zaplanował w ciągu dnia. Ale istnieje wiele technik dla podniesienia wydajności, które powinny sprawdzić się w Twoim przypadku.

1. Zdecyduj, co jest dla Ciebie ważne, ponieważ to, co do tej pory robiłeś w życiu i zajmowało Ci ponad 80% czasu, za 5 lat nie będzie mieć w ogóle znaczenia.

2. Spanie, jedzenie i ćwiczenia mogą pomóc znacznie zwiększyć Twoją wydajność, ponieważ wraz z nimi polepsza się poziom organizacji pracy, motywacji i energii.

pixabay

3. Zasada dwóch minut: to, co możesz zrobić w ciągu tego czasu (telefon, zapisanie czegoś w notesie, odpowiedź na maila), zrób od razu. Planowanie tego na później jest najgorszą z możliwych opcji.

4. Łańcuch produktywności: jeśli chcesz być w czymś dobry, rób to na co dzień. Bez wyjątków.

5. Małe nawyki pomogą tworzyć zwyczaje, które na stałe wdrożysz w życie zupełnie nieświadomie.

6. Twoja pamięć jest do bani i nie możesz na niej polegać! Wszystko sobie zapisuj w możliwie jak największej liczbie aplikacji. Ma znaczenie to, abyś wdrożył w życie korzystanie z tego i spoglądanie w to miejsce każdego dnia.

pixabay

7. Potrzebujesz dyscypliny! Każdego dnia rano zaplanuj najbliższe kilkanaście godzin i rozpisz plan dnia. Będziesz znać swoje priorytety i to, co możesz zostawić na koniec.

8. Skup się na jednej rzeczy przez 30 minut – bez korzystania z Facebooka, telefonów i rozmawiania z innymi. Zobaczysz, ile uda Ci się zrobić.

9. Zawsze noś słuchawki – nie musisz słuchać muzyki, ale to w jakiś sposób zniechęci ludzi do tego, aby do Ciebie podchodzili. Pomocne zwłaszcza wtedy, gdy masz naprawdę dużo na głowie i chcesz się wyrobić.

pixabay

11. Nie czytaj maili rano ani wieczorem przed snem (chyba nie chcesz, żeby Ci się to później wszystko śniło?). Wybierz sobie 3 godziny każdego dnia: 11:00, 14:00 i 17:00.

11. Oznaczaj sobie zadania do wykonania według kolejności. Na czerwono niech będzie to co jest priorytetem, na żółto to, co powinieneś zrobić, a na zielono niech będą rzeczy, które możesz zrobić na końcu.

12. Podejmuj ważne decyzje w godzinach porannych.

pixabay

13. Presja czasu może czynić cuda. Wyznaczaj sobie terminy realizacji pewnych rzeczy i nagradzaj się, jeśli się uda, ale i musi być miejsce na kary, gdy nie spełnisz warunków.

14. Nie bój się odmawiać ludziom. Jeśli wiesz, że wyjście na imprezę z ludźmi, których średnio lubisz, skończy się kacem i stratą cennych godzin, lepiej zrób coś z czego będziesz zadowolony.

15. Pamiętaj, że Twój mózg także musi odpocząć. Wstań, zamknij oczy, rozciągnij ręce i nie myśli o niczym. Po krótkiej chwili wróć do pracy. Poczujesz zastrzyk energii.

Może Cię zainteresować

zamknij