10 rzeczy, za które Twoje stopy Ci podziękują! Będą wyglądać lepiej niż po wizycie u kosmetyczki

Przeważnie zwracamy dużą uwagę na wygląd naszych włosów, twarzy czy paznokci, ale z jakiegoś powodu zapominamy o nogach, a dokładnie o naszych stopach. Oczywiście wiem, że rzadziej eksponujemy tę część ciała, ale mimo wszystko warto okazać jej trochę ciepła i pielęgnacji. Jest to szczególnie ważne zwłaszcza po długim dniu spędzonym w niewygodnych butach lub na obcasach.

#1 Dbaj o wygodę i bezpieczeństwo stóp

Pamiętaj, że zbyt długie chodzenie w butach na obcasie przyprawi Cię o ból stóp oraz mocno obciąży nogi. Nawet jeśli kochasz swoje szpilki, zamień je od czasu do czasu na płaskie buty.

freepik.com

W sezonie letnim nie noś codziennie japonek. Ten rodzaj obuwia może podrażnić skórę między palcami, a także odparzyć stopę. Warto więc pamiętać o innych letnich butach np. sandałach, balerinkach czy butach typu mule.

Nie zapominaj o swoich klapach idąc na basen, do sauny czy publiczny prysznic. Obuwie ochroni Cię przed grzybicą stóp oraz innymi infekcjami, które nie tylko trudno jest się pozbyć ale także przyprawią Cię o ból i deformację paznokci.

Zmieniaj skarpetki, tak często jak jest to możliwe. Nie chodzi mi tutaj o codziennym używaniu kilku par skarpet, ale gdy te zawilgotnieją (np. ze względu na przemoczone buty lub nadpotliwość stóp). Warto zdecydować się na skarpetki z lekkich i oddychających materiałów, co uchroni Cię przed nieprzyjemnym zapachem i infekcjami grzybiczymi.

#2 Wykonuj prawidłowy pedicure

freepik.com

Jeśli Twoje stopy są poranione lub pojawiły się na nich ukąszenia lub zadrapania lepiej nie wykonuj pedicure. Umywalki do pedicure oraz niektóre kosmetyki mogą spowodować infekcję organizmu, dlatego lepiej poczekać aż wszystko się zagoi i dopiero wtedy umówić się na wizytę do kosmetyczki.

Regularnie złuszczaj martwy naskórek. Wykonuj to używając twardej gąbki lub pumeksu. Pamiętaj jednak, że na początku należy zamoczyć stopy w ciepłej wodzie, a dopiero później złuszczać naskórek. Dzięki temu będzie Ci łatwiej zadbać o schludną i wolną od bolesnych pęknięć skórę pięt.

Regularnie nawilżaj stopy. Specjaliści zalecają stosowanie kremu na bazie olejków dwa razy dziennie. Warto użyć kosmetyków nawilżających po prysznicu lub pedicure.

#3 Masaż stóp

freepik.com

Aby w pełni się zrelaksować warto wykonać masaż stóp. Zacznij od palców – od ich czubków i jedź do dołu. Następnie przejedź dłonią wzdłuż stopy i okrężnymi ruchami przejdź do pięty. Jeśli nie wiesz jak prawidłowo wykonać masaż, warto zwrócić się do profesjonalisty. Pomoże Ci to rozluźnić obolałe mięśnie, złagodzi bóle i sztywności oraz zapobiegnie deformacji stawów.

#4 Uważaj na sporty

imgur.com

Oczywiście sport to zdrowie, ale nie zawsze wyjdzie Ci on na dobrze. Nie ćwicz bez podjęcia odpowiednich środków ostrożności. Jeśli przez całe życie leżałaś na kanapie, a nagle zdecydowałaś przebiec maraton, może to spowodować pogorszenie Twojego stanu zdrowia i doprowadzić do kontuzji. Aby tego uniknąć, zacznij od lekkich ćwiczeń i stopniowo przechodź do trudniejszych. Oczywiście nie zapominaj o rozgrzewce.

#5 Nogi do góry

freepik.com

Czy po południu i wieczorami odczuwasz obrzęki stóp i kostek? Jednym ze sposobów na pozbycie się tego nieprzyjemnego uczucia jest położenie stóp na poduszce lub wysokim podnóżku. Obrzęki mogą iść w parze ze zmęczeniem i bólem. Jeśli jednak ból się nasila lub nie ma powodu by puchły Ci nogi, warto skonsultować się z lekarzem. Może być to objaw poważniejszych urazów np. problemów z płucami lub żylakami.

#6 Ćwiczenia relaksujące

brightside.me

Usiądź na krześle i połóż płasko stopy na podłodze. Teraz umieść gumkę recepturkę lub gumkę do włosów wokół dużych palców. Powoli przeciągnij duże palce w przeciwnym kierunku od innych palców. Przytrzymaj palce w takiej pozycji przez 5 sekund i powtórz ćwiczenie 10 razy.

Następnym ćwiczeniem jest przesunięcie gumki tak aby obejmowała ona wszystkie palce. Powoli rozsuwaj je tak szeroko jak tylko potrafisz. Przytrzymaj tę pozycję przez 5 sekund i powtórz 10 razy. Następnie umieść gumkę na drugiej stopie i powtórz serię.

Ćwiczenia pomogą Ci usunąć napięcie ze stawów, które mogło pojawić się po wielu godzinach chodzenia lub noszenia obcasów. Takie ćwiczenia łagodzą sztywność i zapobiegają deformacji stawów.

#7 Rzuć palenie

freepik.com

Odczuwasz silne bóle stóp i dłoni? Pojawiają się na nich rany? Palisz papierosy? Jeśli twoja odpowiedź brzmi „tak”, to czas najwyższy, abyś rzuciła ten zły nałóg. Gdy wdychasz dym papierosów cierpi na tym cały organizm w tym także stopy. Palenie może prowadzić do problemów z krążeniem krwi, co może prowadzić do gangreny a nawet amputacji.

#8 Usuwaj zrogowacenia i martwy naskórek

Odciski czy twarde skórki mogą powodować bóle oraz nieprzyjemne uczucia podczas chodzenia, a dodatkowo wyglądają niechlujnie. Odciski są głównie spowodowane niewygodnymi lub ciasnymi butami. Dobrze jest zmienić buty oraz nawilżać problematyczne obszary. W trakcie kąpieli używaj twardej gąbki do wyszorowania stóp, używaj również specjalnych narzędzi do usuwania zrogowaciałych skórek lub zwróć się o pomoc do profesjonalistki.

#9 Użyj herbaty by pozbyć się nieprzyjemnego zapachu

Chodzenie cały dzień w jednych butach lub duża ilość potu może sprawić, że nasze buty i stopy zaczynają brzydko pachnieć. Umyj nogi łagodnym mydłem i osusz je, a następnie nanieś krem antybakteryjny lub talk (możesz go zastąpić pudrem dla dzieci). Aby zwalczyć problem z brzydkim zapachem, umieść w miednicy dwie torebki mocnej, czarnej herbaty. Najlepiej jeśli przez 15 minut będziesz gotować herbatę w 1 litrze wody, następnie dolejesz 2 litry zimnej wody i przez 30 minut będziesz moczyć stopy.

#10 Jedz zdrowo i pilnuj swojej wagi

facebook.com / imgur.com

Jak każda inna część ciała, twoje stopy reagują na to, co jesz i pijesz. Jeśli cierpisz na obrzęk, unikaj słonych produktów i umieść w swojej diecie więcej białka. Jeśli czujesz mrowienie lub pieczenie może oznaczać, że potrzebujesz więcej witamin i potasu.

Jak dbasz o swoje stopy? Czy stosujesz się do powyższych zaleceń? Daj nam znać w komentarzu!