×

7 najbardziej skutecznych ćwiczeń na pozbycie się podwójnego podbródka

Odpowiednie odżywianie i aktywność fizyczna to nie wszystkie dobre nawyki, które pomagają naszemu organizmowi zachować kondycję i czuć się młodo. Powinniśmy zadbać również o nasze mięśnie twarzy, które niestety z biegiem czasu mają tendencję do utraty jędrności.

Oto 7 prostych ćwiczeń, które mogą okazać się bardzo przydatne. Co najważniejsze, dzięki nim w końcu pozbędziesz się podwójnego podbródka, który tak uprzykrzał Ci życie.

Rozgrzewka mięśni

Podobnie jak przed każdym innym treningiem należy zacząć od rozgrzewki. W tym konkretnym przypadku chodzi o mięśnie twarzy.

W tym celu należy przesuwać dolną szczękę do przodu i do tyłu, a następnie na boki. Wszystkie ruchy powinny być wykonywane powoli i płynnie, bez gwałtownych szarpnięć. Powtórz ćwiczenie 8-10 razy.

#1 Szufelka

Otwórz usta i dolną wargą otocz dolne zęby. Opuść głowę w dół i powoli zamykaj usta wyciągając dolną szczękę do przodu. Wyobraź sobie, że musisz zebrać wodę przy pomocy dolnej szczęki. Podczas wykonywania tego ćwiczenia upewnij się, że kąciki warg są całkowicie zrelaksowane. Powtórz 5-7 razy.

#2 Dotknij swojego nosa

Podwójny podbródek wiąże się również z osłabionymi mięśniami podgnykowymi. Dlatego również one powinny być wzmocnione.
Wyciągnij język najdalej jak potrafisz i staraj się dotrzeć jego koniuszkiem do nosa. Usta nie mogą być napięte. Powtórz 5 razy.

#3 Idealny owal twarzy

Jeśli chcesz przywrócić swojej twarzy kształt z dawnych lat i jednocześnie wyciągnąć policzki, wykonaj następujące ćwiczenie: obróć głowę w lewo i wyciągnij dolną szczękę do przodu, jednocześnie napinając mięśnie szyi. Powinieneś czuć jak mięśnie po lewej stronie szyi się rozciągają. Następnie obróć głowę w prawo i powtórz ruch. Wykonaj to ćwiczenie 5 razy na każdą stronę.

#4 „Pocałunek z żyrafą”

Wyobraź sobie, że musisz pocałować żyrafę lub kogoś, kto jest bardzo wysoki.
Podnieś swoją twarz do góry i patrz w sufit. Wychyl delikatnie dolną szczękę do przodu i zmarszcz usta, jakbyś chciał kogoś pocałować. Wykonując prawidłowo to ćwiczenie, powinieneś odczuwać silne napięcie w szyi. Utrzymuj tę pozycję przez 5-8 sekund. Powtórz 5 razy.

#5 Opór

Zaciśnij pięści i umieść je bezpośrednio pod brodą. Następnie zacznij delikatnie otwierać żuchwę uciskając na pięści. Siła nacisku powinna stopniowo wzrastać. Po osiągnięciu maksymalnego oporu, przytrzymaj przez 3 sekundy. Potem się rozluźnij i powtórz ćwiczenie 5-7 razy.

#6 Uśmiech

Zaciśnij zęby mając zamknięte usta i spróbuj jak najszerzej rozciągnąć kąciki warg. Teraz naciśnij językiem na podniebienie, stopniowo zwiększając siłę nacisku. Jeśli czujesz silne napięcie w mięśniach podbródka, oznacza to, że wykonałeś ćwiczenie poprawnie. Utrzymuj napięcie przez 5 sekund, a następnie rozluźnij na 3 sekundy. Powtórz 5-8 razy.

#7 Bufiaste policzki

Weź głęboki wdech ustami i napełnił je powietrzem. Zamknij usta i wypchnij policzki. Następnie naciśnij dłońmi na policzki, aż poczujesz napięcie w mięśniach. Wytrzymaj przez 3-5 sekund, a następnie wypuścić powietrze i odpocznij. Powtórz ćwiczenie 5-6 razy.

Może Cię zainteresować

zamknij