Kategorie Lajfhaki

10 efektywnych ćwiczeń, które pomogą Ci spalić poświąteczny brzuszek i zlikwidować cellulit

Każdy wie, że w święta nie powinno być limitu jedzenia – w końcu należy zjeść zapas pierogów i uszek za cały rok! Co jednak zrobić po Bożym Narodzeniu kiedy nasz brzuch jest nieco bardziej wypuklejszy?

Do tego wszystkiego dochodzi cellulit, który tworzy głównie od przetworzonego jedzenia oraz fast foodów. Obecnie blisko 80-90% kobiet boryka się z problemem pomarańczowej skórki. Mimo tego, że cellulit nie zagraża życiu, to sprawia, że wiele osób czuje się z nim niekomfortowo.

Na szczęście regularne ćwiczenia pomogą Ci rozciągnąć mięśnie, poprawić krążenie krwi, a co za tym idzie zmniejszyć widoczność cellulitu. Oto efektywne ćwiczenia, które możesz wykonać w domu by zlikwidować problem pomarańczowej skórki!

#1 Uniesione nogi motyla

10 efektywnych ćwiczeń, które pomogą Ci spalić poświąteczny brzuszek i zlikwidować cellulit

Pozycja wyjściowa: Połóż się na plecach, z ramionami wzdłuż tułowia. Skrzyżuj nogi w pozycji motyla i złącz ze sobą podeszwy.

Co robić:

– Napinaj mięśnie brzucha i mięśnie nóg.
– Trzymając ręce na ziemi, podnoś skrzyżowane nogi do góry. Jeśli dasz radę spróbuj umieścić złączone nogi nad klatką piersiową.
– Przytrzymaj tak nogi przez 4-5 sekund, następnie powoli wracaj do pozycji wyjściowej, rozluźniając mięśnie.

Powtarzaj 15-20 razy.

Rezultat:To ćwiczenia działa na Twoje nogi, boczki oraz brzuch.

#2 Kolana do klatki piersiowej

10 efektywnych ćwiczeń, które pomogą Ci spalić poświąteczny brzuszek i zlikwidować cellulit

Pozycja wyjściowa:Połóż się płasko na plecach z nogami prosto i ramionami wzdłuż ciała.

Co robić:
– Podnieś obydwie nogi do góry i zegnij w kolanach, przyciągając do klatki piersiowej.
– Przytul nogi trzymając ramiona lekko poniżej kolan.
– Delikatnie przyciągaj kolana w stronę klatki piersiowej aby wzmocnić rozciąganie.
– Przytrzymaj przez 4-5 sekund, wróć do pozycji wyjściowej.

Powtarzaj 10-15 razy.

Rezultat: To ćwiczenie pomaga wzmocnić mięśnie pośladków i miednicę. Oprócz redukcji cellulitu, pomoże Ci pozbyć się napięcia w okolicy pleców oraz zlikwiduje ból rwy kulszowej.

#3 Pojedyncze podnoszenie nogi

10 efektywnych ćwiczeń, które pomogą Ci spalić poświąteczny brzuszek i zlikwidować cellulit

Pozycja wyjściowa: Połóż się na plecach z ugiętymi kolanami. Stopy powinny przylegać płasko do podłoża, ramiona wzdłuż ciała.

Co robić:

– Podnieś swoją lewą nogę i umieść ją przed siebie.
– Trzymaj wyprostowaną nogę i unieś biodra oraz pośladki, tworząc most. Twoje uda powinny tworzyć prostą linię z całym Twoim ciałem.
– Wytrzymaj w tej pozycji około 20-30 sekund i powoli wróć do pozycji wyjściowej.

Powtarzaj 8-12 razy na każdą nogę.

Rezultat: To ćwiczenie wzmacnia mięśnie pośladkowe oraz uda, a także pomaga uzyskać płaski brzuch.

#4 Siedzenie przy ścianie

Pozycja wyjściowa: Stań pod ścianą z nogami rozszerzonymi nogami, stopami płasko do podłogi i rękami wzdłuż ściany.

Co robić:
– Stań plecami do ściany, przesuń stopy do przodu tak jakbyś chciała usiąść na krześle.
– Przesuń plecy w dół, zegnij nogi pod kątem 90 stopni.
– Przytrzymaj tę pozycję przez około 30-60 sekund. Następnie wyprostuj nogi i wróć do pozycji wyjściowej.

Powtórz: 10 razy.

Rezultat: Krzesełko przy ścianie pomoże Ci spalić tłuszcz z brzucha i zmniejszyć cellulit na pośladkach i udach.

#5 Przysiad z wykrokiem w bok

Pozycja wyjściowa: Stań z nogami nieco szerszymi niż odległość między ramionami i palcami wskazującymi naprzód.

Co robić:
– Zrób duży krok w prawo.
– Powoli przesuń swoją masę ciała do prawej nogi, zginając prawe kolano, aż osiągniesz kąt 90 stopni. Trzymaj lewą nogę prosto.
– Powróć do pozycji wyjściowej i powtórz ćwiczenie na drugą stronę.

Powtórz: 8-12 razy na każdą nogę.

Rezultat: To ćwiczenie pomoże Ci utrzymać odpowiednie krążenie krwi i pomoże Ci sprawdzić Twoją równowagę. Dodatkowo wzmocni Twoje nogi, pośladki i uda.

#6 Pozycja psa

10 efektywnych ćwiczeń, które pomogą Ci spalić poświąteczny brzuszek i zlikwidować cellulit

Pozycja wyjściowa: Stań w pozycji psa, z rękami i nogami prosto. Trzymaj dłonie i stopy płasko na podłodze, a ręce i nogi na szerokość barków.

Co robić:
– Weź głęboki wdech i rozciągnij prawą nogę tak, aby noga i górna część ciała były w linii.
– Zrób wydech i wróć do pozycji wyjściowej.

Powtórz: 8- 10 razy na każdą nogę.

Rezultat: To ćwiczenie pomoże Ci rozciągnąć mięśnie uda oraz nóg.

#7 Pojedyncze krążenia nogi w powietrzu

Pozycja wyjściowa: Połóż się płasko na ziemi, z nogami prosto i rękami wzdłuż ciała.

Co robić:
– Trzymaj swoją lewą nogę płasko na podłodze, prawą nogę unieś do góry.
– Powoli zacznij robić kółka w powietrzu. Upewnij się, że obydwie nogi są prosto.
– Zmień kierunek robienia kółek i wróć do pozycji wyjściowej.

Powtórz: 5-8 razy na każdą nogę.

Rezultat: Poprawisz stabilność miednicy, wzmocnisz ścięgna i zredukujesz widoczność cellulitu.

#8 Ćwiczenie muszli

10 efektywnych ćwiczeń, które pomogą Ci spalić poświąteczny brzuszek i zlikwidować cellulit

Pozycja wyjściowa: Leżąc po lewej stronie, ugnij kolana pod kątem 45 stopni, nogami ułożonymi podeszwami do siebie i głową na lewym ramieniu.

Co robić:

– Trzymając nogi razem i używając prawej ręki, aby ustabilizować ciało, podnieś prawe kolano jak najwyżej. Nie przesuwaj bioder ani miednicy.
– Wróć do pozycji wyjściowej i powtórz ćwiczenie na drugą stronę ciała.

Powtórz: 20 razy na każdą stronę.

Rezultat: Ćwiczenie wzmacnia biodra, mięśnie pośladków oraz uda. Zapobiega urazom tej części ciała, wzmacnia dolną część pleców.

#9 Przysiady pilatesu

Pozycja wyjściowa: Stań ze stopami nieco szerszymi niż szerokość biodra i palcami skierowanymi na zewnątrz pod kątem 45 stopni.

Co robić:

– Utrzymuj plecy prosto i napinaj mocno brzuch. Zegnij kolana i opuść ciało, aż uda będą równoległe do podłogi.
– Przytrzymaj pozycję przez kilka sekund.
– Ściśnij swoje pośladki i wróć do początkowej pozycji.

Powtórz: 10-15 razy.

Rezultat: Takie przysiady są najbardziej efektywne jeśli chodzi o walkę z cellulitem. Dodatkowo wzmacnia mięśnie brzucha, nóg i pośladków.

#10 Przysiad z wykrokiem do przodu

10 efektywnych ćwiczeń, które pomogą Ci spalić poświąteczny brzuszek i zlikwidować cellulit

Pozycja wyjściowa: Stań z szeroko rozstawionymi biodrami, łokcie pochyl na boki i zaciśnij pięści.

Co robić:

– Zrób prawą nogą duży krok naprzód, jednocześnie przesuwając lewe ramię do przodu, a prawe ramię do tyłu w tym samym czasie.
– Zegnij kolana i lekko opuść ciało, aż twoje prawe udo będzie równoległe do podłogi, a prawy goleń będzie pionowo. Obydwa kolana powinny tworzyć kąt 90 stopni.
– Przytrzymaj ułożoną pozycję przez około 3-5 sekund, a następnie wróć do początkowej pozycji.

Powtórz:12-15 razy na każdą nogę.

Rezultat: To ćwiczenie pomoże Ci rozciągnąć mięśnie nóg oraz pośladków, zredukuje również widoczność cellulitu.

Koniec z wymówkami, czas na codzienny trening!

Źródło i fotografie: brightside.me