×

Trenerka gwiazd zdradza dlaczego sen jest lepszy od ćwiczeń. To idealny „trening” dla leniuchów

Wielu z nas marzy o zgrabnej sylwetce i dobrej kondycji fizycznej, niestety nie wszyscy możemy pozwolić sobie na codzienne wizyty w siłowni i pełnowartościowe posiłki. Jeśli całymi dniami pracujesz, a po powrocie do domu zamiast ćwiczeń i zdrowej kolacji, wybierasz drzemkę, to mam dla Ciebie dobrą wiadomość! Porządna dawka snu, jest kluczem do sukcesu!

Sen nie jest dla słabych

pixabay.com

Ashley Borden, trenerka personalna gwiazd takich jak Reese Witherspoon, Christina Aguilera czy Mandy Moore uważa, że sen skutecznie pomaga w walce ze zbędnymi kilogramami. Sama jest zdania, że jeśli jej klienci mają spać po 4 godziny na dobę, ale za to wybrać się na siłownie, lepiej byłoby odpuścić trening i porządnie się wyspać.

Badania wykazały, że człowiek potrzebuje około 7,5 – 8 godzin snu. Kiedy śpimy, nasze ciało może się zregenerować i odpocząć. Zbyt mała ilość spania powoduje wytwarzanie się większej ilości „hormonu stresu” czyli kortyzolu, który jest odpowiedzialny za metabolizm, ma on również działanie przeciwzapalne oraz zatrzymuje sól w organizmie. Najwięcej kalorii tracimy podczas snu, a dokładnie w tracie fazy REM. To własnie wtedy mózg pracuje najaktywniej, a to powoduje, że spalamy najwięcej glukozy.

Drzemka to nie wszystko!

via GIPHY

Oprócz odpowiedniej dawki snu, Ashley Borden poleca swoim klientom unikanie dużej dawki cukrów oraz jedzenie więcej zielonych produktów. Spożywanie cukrów powoduje jeszcze większe poczucie głodu i sprawia, że poziom kortyzolu wzrasta. Te czynniki przyczyniają się do wzrostu tkanki tłuszczowej. Decydując się na warzywa, warto wybrać te ciemnozielone tj. szpinak, brokuły.

Zielone warzywa uważane są za jedne z najzdrowszych – zawierają kwas foliowy, który zalicza się do witamin z grupy B. Dodatkowo mają one składniki odżywcze oraz wiele właściwości antyoksydacyjnych,które mogą powstrzymują uszkodzenia komórek, a to z kolei pomaga wzmocnić układ odpornościowy, zapobiega rakowi i ma pozytywny wpływ na nasze hormony.

Sen, warzywa i… pobyt na świeżym powietrzu

via GIPHY

Gdy tylko temperatura będzie nieco przyjemniejsza, warto wybrać się na spacer lub ćwiczenia w plenerze. Nawet 10-minutowy trening na świeżym powietrzu, powoduje wzrost witaminy D oraz poprawia samopoczucie. Trenerka gwiazd często zachęca swoich klientów do spacerów z plecakiem górskim lub krótkich treningów biegowych.

Dzięki tym trzem prostym rzeczom możemy poprawić swoją figurę, zadbać o zdrowy organizm oraz poprawić swoją kondycje. Warto pamiętać, że odpowiednia dawka snu jest kluczem do sukcesu – nie staraj się ćwiczyć za wszelką cenę, jeśli jesteś zmęczona, po prostu powinnaś położyć się spać.

via GIPHY

Katarzyna

Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej. Fotografka i redaktorka. Miłośniczka ciekawego designu, dobrej muzyki oraz oryginalnych rozwiązań dla domu. Wolne chwile spędza na szukaniu ekologicznych rozwiązań, którymi chce dzielić się z innymi.

Może Cię zainteresować

zamknij