6 ćwiczeń, które możesz wykonać przy biurku. Zrzucisz zbędne kilogramy siedząc w pracy

Praca biurowa ma wiele zalet, ale niestety również i wad. Okazuje się, że siedzenie przez dłuższy, a co się z tym wiążę, brak ruchu, może znacznie zaszkodzić Twojemu zdrowiu. Osoby, które prowadzą siedzący tryb życia, mają większe prawdopodobieństwo zachorowań na raka, cukrzycę, choroby układu krążenia czy otyłość.

Jeśli należysz do osób prowadzących raczej siedzący tryb życia, mamy dla Ciebie niesamowite ćwiczenia, które możesz wykonywać na krześle, a tym samym zapewnić sobie odpowiednią ilość ruchu. Od teraz będziesz mogła poprawić swoją sylwetkę, podczas wielogodzinnego przesiadywania w pracy.

#1 Naprzemienne przyciąganie kolan do klatki piersiowej

Daniil Shubin/brightside.me

Wzmacnia mięśnie brzucha, poprawia trawienie i pomaga spalić zbędny tłuszcz.

Sposób wykonywania:

  1. Usiądź na krześle. Trzymaj proste plecy, jednak pamiętaj o tym, aby nie dotykać nimi oparcia.
  2. Ustaw stopy na podłodze na szerokość bioder.
  3. Nie garb się. Podnieś prawe kolano i przyciągnij je do klatki piersiowej przez cały ten czas trzymając wciągnięty brzuch.
  4. Połóż dłonie na łydce, aby lepiej rozciągnąć dolne mięśnie brzucha.
  5. Powtórz ćwiczenie 20-30 razy za każdym razem zmieniając nogę.

#2 Unoszenie nóg poprzez podciąganie kolan do klatki piersiowej

Daniil Shubin/brightside.me

Ćwiczenie, które angażuje wszystkie mięśnie brzucha.

Sposób wykonywania:

  1. Trzymaj nogi razem.
  2. Umieść dłonie na podłokietnikach.
  3. Trzymaj proste plecy. Podnieś kolana i przyciągnij je do klatki piersiowej – mięśnie brzucha powinny być napięte.
  4. Opuść stopy pamiętając o tym, aby nie dotykać nimi podłogi.
  5. Powtórz 10-20 razy.

#3 Powtórz ćwiczenie z tym, że tym razem wykonuj je pod innym kątem.

Daniil Shubin/brightside.me

To ćwiczenie, które kształtuje talię i pomaga spalić tłuszcz ze skośnych mięśni brzucha.

Sposób wykonania:

  1. Usiądź na krawędzi krzesła i wyprostuj plecy. Trzymaj mocno za oparcia obiema rękami.
  2. Przechyl ciało na bok i usiądź tylko na jednym pośladku.
  3. Trzymaj nogi razem. Przyciągnij oba kolana do klatki piersiowej tak, jak w poprzednim ćwiczeniu.
  4. Wróć do pierwotnej pozycji i zrób to samo na drugą stronę.
  5. Wykonaj 10-20 powtórzeń na każdą ze stron.

#4 Skrętoskłony do przeciwległych stóp.

Daniil Shubin/brightside.me

Ćwiczenie, które pomaga spalić tłuszcz na brzuchu i biodrach.

Sposób wykonania:

  1. Trzymaj stopy na podłodze.
  2. Wyprostuj ramiona i unieś je na wysokość barków.
  3. Skręć tułów w prawo jednoczesnie dotykająć lewej stopy prawą dłonią.
  4. Wróć do pozycji pierwotnej, a następnie zrób to samo na drugą stronę.
  5. Powtórz ćwiczenie 20-30 razy za każdym razem zmieniając stronę.

#5 Unoszenie nóg w podporze na krześle

Daniil Shubin/brightside.me

Ćwiczenie to ma na celu spalenie tkanki tłuszczowej.

Sposób wykonania:

  1. Usiądź na krześle i oprzyj dłonie na podłokietnikach.
  2. Podnieś ciało za pomocą siły rąk do momentu, aż biodra i nogi będą w powietrzu. Za pomocą mięśni brzucha przyciągnij kolana do klatki piersiowej.
  3. Pozostań w tej pozycji przez co najmniej 15-20 sekund, a następnie powoli wróć do pierwotnej pozycji i zrób sobie krótką przerwę.
  4. Powtórz ćwiczenie 4 razy.

#6 Przyciąganie kolan do łokci

Daniil Shubin/brightside.me

To ćwiczenie jest idealne na poprawę talii – angażuje skośne i dolne mięśnie brzucha.

Sposób wykonania:

  1. Usiądź na krześle i wyprostuj plecy – nie dotykaj oparcia. Umieść dłonie za głową.
  2. Podnieś prawe kolano do klatki piersiowej jednocześnie uginając lewe ramię w stawie łokciowym i zbliżając je w kierunku kolana.
  3. Wróć do pierwotnej pozycji. Powtórz czynność 15 razy.
  4. Zmień kolano i łokieć i wykonaj kolejnych 15 powtórzeń.
  5. Spróbuj wykonać 4 serie po 15 powtórzeń.
Źródło i fotografie: brightside.me