×

11 logo znanych firm, które mają ukryte znaczenie. Ich twórcy to prawdziwi geniusze!

Kiedy widzimy logo jakiejś firmy nie zastanawiamy się nad tym, czy ma ono jakieś ukryte znaczenie. Jak się jednak okazuje, jest to powszechne zjawisko. Otacza nas wiele dobrze znanych znaków graficznych, które celowo zostały zaprojektowane w określony sposób. Tym samym, nie mają  tylko pięknie wyglądać, ale i symbolizować coś ważnego.

Kolor, każda linia, czy dane ułożenie, ma w tym przypadku ogromne znaczenie. Zresztą przekonasz się o tym na własnej skórze, kiedy zobaczysz 11 niesamowitych znaków graficznych w galerii poniżej. Koniecznie musisz poznać ich ukryte znaczenie!

#1 Hyundai

Wiele osób uważa, że logo koncernu Hyundai przedstawia po prostu pierwszą literę jego nazwy. Ale w rzeczywistości, litera „Н” symbolizuje dwie osoby, klienta oraz przedstawiciela spółki, którzy podają sobie ręce.

#2 Adidas

Sama nazwa marki Adidas nawiązuje do jej założyciela – Adolfa Dasslera. Na przestrzeni lat, logo firmy ulegało drobnym modyfikacjom, choć główny element pozostał ten sam – trzy paski. Obecny układ tych elementów symbolizuje górę, która z kolei nawiązuje do wyzwań, z jakimi muszą zmierzyć się sportowcy.

#3 Apple

Steve Jobs oraz Steve Woźniak szukali prostej nazwy, która sprawiłaby, że firma będzie wysoko w książce adresowej, a także będzie prosta i przyjemna jak ich produkty. Dodatkowo Jobs w trakcie zakładania firmy Apple Computer, był na diecie owocowej z racji czego często przebywał w sadach, stąd pomysł na nazwę Apple. Z kolei symbol jabłka jest nadgryzione, ponieważ w języku angielskim „bit” oznacza termin związany z komputerami, a podobnie brzmiące „bite” znaczy „gryźć”.

#4 Sony Vaio

W przypadku firmy Sony Vaio, dwie pierwsze litery symbolizują sygnał analogowy, zaś dwie kolejne sygnał cyfrowy.

#5 Amazon

Na pierwszy rzut oka mogłoby się wydawać, że logo firmy Amazon nie ma w sobie nic specjalnego. Są to jednak tylko pozory. Pomarańczowa strzałka przypomina uśmiech, ponieważ firma chce, aby jej klienci byli zadowoleni. Strzałka ciągnie się od litery „A” do litery „Z”, co sugeruje, że sprzedaje ona absolutnie każdy produkt jaki można sobie wyobrazić. Po prostu „od A do Z”.

#6 Toyota

Choć wiele osób w logo tej firmy może widzieć wizerunek kowboja z charakterystycznym kapeluszem, tak naprawdę jest to główka igły, przez którą przechodzi nitka. Kiedyś firma zajmowała się produkcją maszyn tkackich i stąd ten symbol.

#7 Formuła 1

Jeśli przyjrzysz się dokładniej białej przestrzeni pomiędzy literą „F” i czerwonymi paskami w logo Formuły 1, zobaczysz nieprzypadkową cyfrę – 1. Co więcej, czerwone paski nawiązują do prędkości, jaką osiągają samochody F1.

#8 Pinterest

W tym przypadku w logo znanego serwisu litera „P” swoim wyglądem przypomina pinezkę. Można więc powiedzieć, że logo w graficzny sposób przedstawia główny cel serwisu, jakim jest gromadzenie ciekawych inspiracji i pomysłów.

#9 BMW

Wiele osób uważa, że centralna część logo BMW symbolizuje obracające się ostrza w samolocie, co miałoby nawiązywać do faktu, że w przeszłości firma zajmowała się tego typu działalnością. Nie jest to jednak prawda. W rzeczywistości jest to po prostu nawiązanie do flagi Bawarii, skąd wywodzi się BMW.

#10 LG

Logo firmy LG przedstawia ludzką twarz. Zdaniem spółki, znak ten jest odzwierciedleniem polityki firmy, która stawia na utrzymanie ludzkich relacji z klientami.

#11 Coca-Cola

Pomiędzy literami „O” i „L” można zauważyć duńską flagę. I choć jest to czysty przypadek, firma wykorzystała ten zbieg okoliczności w kampaniach marketingowych w tym kraju.

Może Cię zainteresować

zamknij