10 ukrytych symboli, które można znaleźć w logach popularnych firm. Każdy detal ma znaczenie
Znane na całym świecie marki mają swoje logo, dzięki którym nam – klientom, łatwiej jest je rozpoznać i kojarzyć. Jednak w większości przypadków nie mamy nawet pojęcia z czym to się wiąże. A okazuje się, że niektóre z nich mają ukryte znaczenia.
#1 McDonald’s

Projektant wpadł na pomysł dwóch dużych złotych łuków. Bardzo szybko stało się to symbolem tej restauracji. Później firma chciała zrezygnować z logo, ale zostali przekonani do tego, aby nie zmieniać czegoś tak charakterystycznego. Psycholog Louis Cheskin twierdził, że kojarzy się to z odwróconym wizerunkiem piersi, a tym samym kojarzyć się będzie ludziom z beztroskim dzieciństwem.


#2 Chanel

Ta historia jest szczególnie romantyczna. Coco Chanel sama narysowała logo podczas pobytu w Château Crémat w Nicei. Zgodnie z jedną z popularnych legend, światowej sławy symbol został zainspirowany łukowymi sklepieniami zamku. Wiele wskazuje na magię liter, ponieważ "CC" oznacza zarówno pierwsze litery zamku oraz inicjały Coco Chanel.
#3 Google

Twórcy logo Google używali trzech głównych kolorów: czerwonego, żółtego i niebieskiego, ale zielony miał być tak jakbym złamaniem tej logiki i nieoczekiwaną zmianą. Projektanci zdają się sugerować, że Google łamie stereotypy.
#4 Gillette

Na pierwszy rzut oka wydaje się, że to logo to nic szalonego. Ale jeśli spojrzysz uważnie, możesz zauważyć, że krawędzie litery "G" i "I" naśladują kształt słynnych ostrzy.
#5 Mitsubishi

Podstawą tego logo są herby rodziny Iwasaki, założycieli firmy Mitsubishi. Herb zawiera trzy diamenty ułożone jeden na drugim. Diamenty reprezentują niezawodność, integralność i sukces, a kolor czerwony oznacza zaufanie. Poza tym Japończycy wierzą, że ten kolor pomaga przyciągnąć klientów.
#6 Goodwill

Goodwill jest znaną na całym świecie organizacją non-profit, która gromadzi darowizny żywności, odzieży i niezbędnych rzeczy dla potrzebujących. Pracownicy organizacji uważają, że czynienie dobrych uczynków nie powinno być uważane za coś niezwykłego, ale raczej jako codzienność. Dlatego ich logo jest zbudowane wokół litery G, która z pewnej odległości przypomina szczęśliwą twarz.
#7 FedEx

Większość ludzi nie od razu widzi strzałkę utworzoną między "E" a "X". Oto chodziło projektantom - aby działało to na podświadomość klientów symbolizując szybkie i wiarygodne usługi kurierskie.
#8 Nike

W 1975 roku Carolyn Davidson zaprojektowała znaną łyżwę i dostała za nią 35 dolarów! Jak można łatwo odgadnąć, znany na całym świecie symbol reprezentuje skrzydła greckiej bogini Nike, która kiedyś inspirowała wojowników do zwycięstwa.
#9 Pepsi

W okresie poprzedzającym Święto Wszystkich Świętych w Meksyku, Pepsi wypuszcza butelki z odwróconym napisem. Większość klientów uważała, że jest to wada produkcyjna, ale niektórzy potrafili odczytać przekaz. Czytając wprost "ISDED" (is dead) oznacza "nie żyje".
#10 Le Tour de France

Nawet jeśli widziałeś logo słynnej trasy rowerowej Tour de France milion razy, prawdopodobnie nie zauważyłeś obrazu rowerzysty ukrytego w napisie.

