PoradyLajfhaki9 przemyślanych zagrywek marketingowych. Sklepy wiedzą jak nami manipulować

9 przemyślanych zagrywek marketingowych. Sklepy wiedzą jak nami manipulować

Są na świecie firmy, które skorzystały z dość nietypowych rozwiązań, aby zwiększyć sprzedaż swoich produktów. Z drugiej strony, czego się nie robi, aby podnieść swoje obroty. Oni wyszli na tym genialnie!

9 przemyślanych zagrywek marketingowych. Sklepy wiedzą jak nami manipulować
Bogdan

11.12.2022 | aktual.: 11.12.2022 11:28

Oto światowe marki, które pozyskały miliony odbiorców na całym świecie. Jak to zrobili? 

Red Bull

Obraz

Aby powalić na ziemię swoich konkurentów, twórcy Red Bulla zdecydowali się sztucznie ustalić dwa razy wyższą cenę niż było to w przypadku innych napojów energetycznych. Mało tego, poprosili sprzedawców, aby umieszczali ich energy drinki, gdziekolwiek zechcą, jednak z dala od innych energetyków.

IKEA

Obraz

Długie i kręte uliczki w sklepach IKEA nie są takie bez powodu. Pozwala to spojrzeć na dany przedmiot z kilku różnych perspektyw, co podświadomie zwiększa chęć klienta do zakupu danego dobra - nawet jeśli nie jest mu ono szczególnie potrzebne.

Taxi Mike

Obraz

Zamiast drukować reklamy promującą tę słynną taryfę, Taxi Mike drukuje przewodniki miejskie, które obejmują kawiarnie, bary i inne miejsca rozrywki, w które może zabrać Cię przewoźnik. Oczywiście, wszystko za sprawą jego taksówki!

HBO

© onionstatic
© onionstatic

W celu promowania trzeciego sezonu Gry o Tron, HBO ukazywało wielki cień smoka w całkowicie przypadkowych miejscach - na okładkach czasopism, gazet czy na budynku.

Papierosy Malboro

© ilmercatino
© ilmercatino

Konsumenci w pewnym momencie nauczyli się wyciągać papierosy Malboro bez wyjmowania paczki z kieszeni - inni ludzie nie widzieli, jakie papierosy palisz.

Harley-Davidson

© Harley Davidson
© Harley Davidson

Ten znany producent motocykli zajmuje pierwsze miejsce pod względem ilości tatuaży zawierających logo w zestawieniu z innymi markami. Harley obiecał duże zniżki osobom, które przychodziły do sklepu z tatuażami, na których widniało logo Harleya-Davidsona.

Pampersy

© blogspot
© blogspot

Inżynier chemiczny, Victor Mills, wpadł na genialny pomysł, podczas gdy pomagał swojej córce zmienić pieluchy drugiego dziecka. Musiał myć i suszyć pieluchy w celu ich ponownego wykorzystania. To wtedy w głowie mężczyzny zrodził się pomysł stworzenia jednorazowych pieluch i tak oto powstała marka Pampers.

Maszynki do golenia dla kobiet i mężczyzn

Reklamodawcy zbadali rynek i doszli do wniosku, że na kobiety i mężczyzn oddziałują różne bodźce podczas robienia zakupów. Co się z tym wiąże? Większość identycznych towarów, na które zostały naniesione drobne zmiany, przez co wydawać by się mogło, że  są przeznaczone dla konkretnych płci, znacznie różni się cenowo. Maszynki do golenia to tylko jeden z takich przykładów, jednak jest ich na rynku znacznie więcej.

Starbucks

Jedna z kawiarni promowała się jako "non-Statrbucks": miała inne meble, muzykę, atmosferę i usługi. Co na to Starbucks? Wykupił ową kawiarnię, ale jej nie zamknął. Klimat lokalu był utrzymywany, a to sprawiło, że potężna firma znalazła sposób również na swoich krytyków, którzy pili kawę w lokalu (wydawać by się mogło) nie powiązanym ze Starbucksem.