Wypowiedzenie tego krótkiego zdania sprawi, że telemarketerzy przestaną do Ciebie dzwonić
Jak pozbyć się natrętnego telemarketera? Telefony z ofertami potrafią mocno zirytować. Okazuje się, że wystarczy wypowiedzieć jedno zdanie, żeby dzwoniący konsultant przestał dzwonić.
28.02.2023 | aktual.: 08.03.2023 10:30
Istnieją dwa rodzaje telemarketerów
Część ludzi nie zdaje sobie sprawy, że obecnie na rynku funkcjonują dwa rodzaje telemarketerów. Komputerowe automaty (boty) i prawdziwi ludzie. Tych pierwszych można niby poznać od razu. Mimo to zaskakująco dużo osób próbuje nawiązać konwersację, która nie ma żadnego sensu.
W przypadku rozmowy ze sztuczną inteligencją najlepszą metodą jest zablokowanie numeru. W każdym telefonie komórkowym jest opcja blokowania połączeń.
Jak pozbyć się uporczywego telemarketera?
Kiedy dzwoni prawdziwa osoba, to pozbycie się jej jest o wiele trudniejsze. Telemarketerzy przechodzą profesjonalne szkolenia, które polegają na stosowaniu psychologicznych sztuczek i manipulacji. Pracownicy call center są rozliczani przede wszystkim z tego, ile ofert sprzedadzą klientom. Często jedna odmowa nie wystarczy, by natręt przestał zachęcać i dzwonić.
Ich uporczywość przejawia się też w przeciąganiu czasu trwania połączeń. Jest to jeden z czynników, z którego rozliczają ich przełożeni. Konsultanci zwykle próbują wykonać jak najdłuższe połączenia i usilnie zatrzymywać klienta przy telefonie.
Jedno zdanie wystarczy, żeby telemarketer przestał do nas dzwonić
Do niedawna najłatwiejszym i najszybszym sposobem na pozbycie się telemarketerów było poproszenie o adres i dane firmy. Prośba o podanie informacji o bazach danych i skreślenie z listy również była skuteczna. Niestety, marketingowcy wycwanili się w tym temacie i teraz często odpowiadają, że numer został wygenerowany losowo przez komputer. Przez to wiele osób daje się naciągnąć na rozmowę, bo nie wie co odpowiedzieć.
Dzwonienie z ofertą do losowo wygenerowanego numeru jest w świetle aktualnych przepisów nielegalne. Wystarczy powiedzieć o tym telemarketerowi. Następnie, można dodać, że o sprawie zostanie poinformowane UODO (Urząd Ochrony Danych Osobowych), UKE (Urząd Komunikacji Elektronicznej) lub UOKiK (Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów).