7 niepisanych zasad panujących w hotelach. Są takie same na całym Świecie!
Każdy z nas czasami korzysta z hotelu będąc w podróży służbowej lub spędzając wakacje w miłym kurorcie za granicą. Oczywiście powodów nocowania w hotelu jest wiele, ale dzisiaj skupimy się na pewnych niepisanych zasadach dotyczących pokoju hotelowego.
Zapoznaj się z hotelową etykietą. Oto zasady umownie obowiązujące nas przed wymeldowaniem się z pokoju hotelowego.
1. Zrzuć ręcznik na podłogę!
Zużyte ręczniki lepiej zostawić na podłodze lub w wannie. Nie składaj ich tak, jak były, gdy przyjechałeś. To może być mylące dla obsługi i świadczyć o tym, że w ogóle ich nie używałeś.
2. Nie ściel łóżka!
Nie ściel łóżka. Nie ma takiej potrzeby. Obsługa sprzątająca i tak musi zmienić pościel. Zresztą zanim opuścisz hotel dobrze jest przejrzeć wszystkie poduszki i kołdry, czy nie zostawiliśmy coś pod nimi przez przypadek.
3. Zostawiaj napiwki
Przyjęło się, że zostawia się napiwki dla personelu. Osoby sprzątające często są słabo opłacane, a ich praca nie jest lekka. Należy też pamiętać, że różne osoby sprzątają Twój pokój, więc napiwki lepiej zostawiać każdego dnia, a nie jeden na koniec pobytu ;)
4. Sprzątnij swoje śmieci
Wszystkie puste opakowania i papierki powinny się znaleźć w koszu lub w worku na śmieci.
Nie zostawiaj ich porozrzucanych po całym pokoju!
Jeżeli kubełek na śmieci jest za mały, poproś o większy worek obsługę hotelową.
5. Otwórz okna
Często opuszczamy pokój po nocy, więc dobrze jest zostawić otwarte okna. Wietrzenie pokoju i tak jest niezbędne przed wizytą kolejnych gości, więc obsługa hotelowa na pewno będzie za to wdzięczna.
6. Odłóż dodatkowe rzeczy na swoje miejsce
Pilot, sztućce, nawet krzesło. To akurat dobrze odstawić na swoje miejsce. Obsłudze będzie łatwiej zorientować się, czy wszystko jest z wyposażenia.
7. Nie używaj rzeczy, których nie potrzebujesz
Przede wszystkim, jeżeli masz pokój dwuosobowy jako jedynkę, często naruszenie drugiego łóżka jest liczone jako jego używanie i możemy dopłacić do rachunku wyrównanie za pokój dwuosobowy.
A Ty znasz jeszcze jakieś zasady obowiązujące w hotelach?