PoradyLajfhakiPrzychodzisz tylko po bułki, a wychodzisz z pełną torbą zakupów? Dałeś się nabrać!

Przychodzisz tylko po bułki, a wychodzisz z pełną torbą zakupów? Dałeś się nabrać!

chwyt marketingowy fot. genialne.pl
chwyt marketingowy fot. genialne.pl
03.01.2023 17:39

To zdarza się nie tylko Tobie. Idziesz do supermarketu z zamiarem kupienia świeżych bułek na śniadanie, a kończy się na tym, że balansujesz między alejkami z pełnym wózkiem... I wracasz do domu z masą nieplanowanych wcześniej produktów. Jeśli utożsamiasz się z tą sytuacją, to jesteś ofiarą technik manipulacji. Triki sprzedawców potrafią być naprawdę chytre i zakamuflowane, a to właśnie jeden z nich…

Najpopularniejszy chwyt reklamowy - produkty pierwszej potrzeby na końcu sklepu

W większości sklepów już dawno nastąpiła całkowita reorganizacja alejek – produkty pierwszej potrzeby nie są już, jak dawniej, umiejscowione tuż przy wejściu. Zaobserwowaliśmy to również w Biedronce. Dlaczego tak się stało? Ponieważ jeśli klient włożył do koszyka bułki od razu, a niczego innego nie potrzebował – szedł prosto do kasy. Teraz – kiedy chcąc kupić pieczywo – musi maszerować przez cały sklep – zwiększa się prawdopodobieństwo, że w alejkach zauważy coś, co go skusi.

Obraz

Idąc tym tokiem myślenia, nie trudno się domyślić, dlaczego produkty, które spożywa się razem, również są od siebie oddalone. Teraz już wiesz, dlaczego masło i wędliny nigdy nie leżą w pobliżu pieczywa. Jeśli przyszedłeś do marketu tylko po coś na śniadanie, będziesz zmuszony przejść przez regał z chemikaliami. Być może przypomnisz sobie, że kończy Ci się jakiś detergent lub skusisz się na jakąś atrakcyjną promocję? W innej organizacji sklepu nawet byś tam nie zajrzał…

To jednak nie jedyny chwyt marketingowy, któremu ulegasz

Czy wiesz, że biedronkowe koszyki na kółkach celowo są większe niż w innych sklepach? Marketingowcy specjalnie je tak zaprojektowali. Po co? Nie, wcale nie po to, by było Ci wygodniej. Są bardziej obszerne, żebyś więcej do nich włożył! Jeśli przemierzając alejki, rzuci Ci się w oczy jakiś przedmiot w okazyjnej cenie, którego nie planowałeś kupować, a zobaczysz, że w koszyku masz jeszcze pełno miejsca - chętniej się na niego zdecydujesz! W większym koszyku wydaje się, że produktów jest mniej.

Obraz

Plastikowe koszyki na kółkach w Lidlu mają swoją ukrytą genialną funkcję! Koniecznie z niej skorzystaj!

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także