11 hotelowych sekretów, o których mało kto wie. Obsługa Ci o nich nie powie
Przyjeżdżając do wybranego hotelu zwykle zastajemy miękkie łóżko, świeżą pościel, dokładnie wyczyszczoną łazienkę oraz uśmiechniętego recepcjonistę. Tego typu obiekty żyją intensywnie całą dobę, a ich pracownicy mają swoje sekrety. Niektórzy z nich (m.in. pokojówki czy managerowie) chętnie się nimi dzielą. Poznaj hotelowe tajemnice.
04.11.2020 18:52
Zmagania pokojówek
W pokoju najwięcej bakterii wcale nie znajduje się na muszli klozetowej. Prawdziwym siedliskiem drobnoustrojów jest pilot do telewizora, włączniki świateł, klamki, zagłówki łóżka.
Niektóre sprzęty, które znajdują się w pokojach są myte częściej, a inne rzadziej. Zwykle raz w tygodniu pierze się pościel i narzuty, a talerze i ekspresy do kawy są czyszczone codziennie. Natomiast zasłony prane są raz w roku.
Przed przyjazdem nowych gości, pokojówki trochę odświeżają posprzątany wcześniej pokój. Meble polerują pastą, a do toalety wlewają środek zapachowy. Wszystko po to, aby gość odniósł wrażenie, że pomieszczenie zostało posprzątane dosłownie na chwilę przed jego przybyciem.
W świetle UV widoczne są plamy, których nie dostrzeżesz gołym okiem. Test pokazany w filmiku uświadamia o zagrożeniu, jakim jest nieposprzątany odpowiednio pokój...
Kawa i mikrofalówka
Aby zmotywować gości do zamówienia śniadania, pracownik hotelu zawsze rano parzy kawę. Jej zapach roznosi się po wszystkich pomieszczeniach i każdy śpioch od razu odczuwa głód.
Niektóre małe obiekty nie posiadają kuchni i zaplecza gastronomicznego. W tym przypadku gość może liczyć jedynie na czajnik elektryczny i kuchenkę mikrofalową w pokoju.
Bezpłatna kawa rozpuszczalna w saszetkach i herbata w torebkach, która znajduje się w pokojach, to najtańsze towary jakie można znaleźć na rynku. Ich jakość jest dyskusyjna. Za dobrej jakości kawę trzeba już zapłacić.
Hotelowe gratisy
Jeśli widzisz w hotelu tabliczkę informującą o zakazie palenia, to faktycznie taki zakaz obowiązuj. Zapalanie papierosa (poza wyznaczonymi miejscami) spowoduje uruchomienie czujników dymu.
Właściciel hoteli mogą umieszczać kamery tylko na korytarzach, holach i w miejscach publicznych. Nie można ich montować w pokojach i toaletach.
Zwykle hotele pewne usługi oferują za darmo. Najczęściej jest do dostęp do suszarki, drukarki bądź darmowe kosmetyki i kapcie. Warto dopytać o to w recepcji.
Zmanipulowane opinie?
Spore grono gości uważa, że najczęściej to managerowie oraz właściciele hoteli piszę recenzje o swoich obiektach. Niektórzy zapewne faktycznie tak robią. Dlatego opinie czytaj zawsze na portalach Booking i Airbnb. Może je dodać (wraz ze zdjęciami) gość, dopiero po wymeldowaniu się z hotelu.
Powszechnym zjawiskiem w hotelach jest tzw. overbooking. Następuje w momencie, kiedy sprzedanych jest więcej pokoi, niż dany obiekt posiada ich w rzeczywistości. To coś w rodzaju zabezpieczania, gdyż zazwyczaj ktoś odwołuje rezerwację. Jednak w przypadku przybycia wszystkich gości, hotel winę za overbooking bierze na siebie i "ponadwymiarowym" klientom oferuje pewne bonusy (darmowy posiłek, nocleg w zaprzyjaźnionym obiekcie czy pokój o wyższym standardzie w niższej cenie). Wszystko po to, aby udobruchać gościa i mieć pewność, że ponownie zawita do hotelu.
Jakie Ty znasz inne sekrety pracowników hoteli? Koniecznie daj znać w komentarzu.