Newsy11 hotelowych sekretów, o których mało kto wie. Obsługa Ci o nich nie powie

11 hotelowych sekretów, o których mało kto wie. Obsługa Ci o nich nie powie

11 hotelowych sekretów, o których mało kto wie. Obsługa Ci o nich nie powie

04.11.2020 18:52

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Przyjeżdżając do wybranego hotelu zwykle zastajemy miękkie łóżko, świeżą pościel, dokładnie wyczyszczoną łazienkę oraz uśmiechniętego recepcjonistę. Tego typu obiekty żyją intensywnie całą dobę, a ich pracownicy mają swoje sekrety. Niektórzy z nich (m.in. pokojówki czy managerowie) chętnie się nimi dzielą. Poznaj hotelowe tajemnice.

fabrikasimf/freepik
fabrikasimf/freepik

Zmagania pokojówek

W pokoju najwięcej bakterii wcale nie znajduje się na muszli klozetowej. Prawdziwym siedliskiem drobnoustrojów jest pilot do telewizora, włączniki świateł, klamki, zagłówki łóżka.

Niektóre sprzęty, które znajdują się w pokojach są myte częściej, a inne rzadziej. Zwykle raz w tygodniu pierze się pościel i narzuty, a talerze i ekspresy do kawy są czyszczone codziennie. Natomiast zasłony prane są raz w roku.

drobotdean/freepik
drobotdean/freepik

Przed przyjazdem nowych gości, pokojówki trochę odświeżają posprzątany wcześniej pokój. Meble polerują pastą, a do toalety wlewają środek zapachowy. Wszystko po to, aby gość odniósł wrażenie, że pomieszczenie zostało posprzątane dosłownie na chwilę przed jego przybyciem.

W świetle UV widoczne są plamy, których nie dostrzeżesz gołym okiem. Test pokazany w filmiku uświadamia o zagrożeniu, jakim jest nieposprzątany odpowiednio pokój...

Kawa i mikrofalówka

Aby zmotywować gości do zamówienia śniadania, pracownik hotelu zawsze rano parzy kawę. Jej zapach roznosi się po wszystkich pomieszczeniach i każdy śpioch od razu odczuwa głód.

Niektóre małe obiekty nie posiadają kuchni i zaplecza gastronomicznego. W tym przypadku gość może liczyć jedynie na czajnik elektryczny i kuchenkę mikrofalową w pokoju.

gyn9039/freepik
gyn9039/freepik

Bezpłatna kawa rozpuszczalna w saszetkach i herbata w torebkach, która znajduje się w pokojach, to najtańsze towary jakie można znaleźć na rynku. Ich jakość jest dyskusyjna. Za dobrej jakości kawę trzeba już zapłacić.

Hotelowe gratisy

Jeśli widzisz w hotelu tabliczkę informującą o zakazie palenia, to faktycznie taki zakaz obowiązuj. Zapalanie papierosa (poza wyznaczonymi miejscami) spowoduje uruchomienie czujników dymu.

phanuwatnandee/freepik
phanuwatnandee/freepik

Właściciel hoteli mogą umieszczać kamery tylko na korytarzach, holach i w miejscach publicznych. Nie można ich montować w pokojach i toaletach.

Zwykle hotele pewne usługi oferują za darmo. Najczęściej jest do dostęp do suszarki, drukarki bądź darmowe kosmetyki i kapcie. Warto dopytać o to w recepcji.

Zmanipulowane opinie?

Spore grono gości uważa, że najczęściej to managerowie oraz właściciele hoteli piszę recenzje o swoich obiektach. Niektórzy zapewne faktycznie tak robią. Dlatego opinie czytaj zawsze na portalach Booking i  Airbnb. Może je dodać (wraz ze zdjęciami) gość, dopiero po wymeldowaniu się z hotelu.

chinnarach/freepik
chinnarach/freepik

Powszechnym zjawiskiem w hotelach jest tzw. overbooking. Następuje w momencie, kiedy sprzedanych jest więcej pokoi, niż dany obiekt posiada ich w rzeczywistości. To coś w rodzaju zabezpieczania, gdyż zazwyczaj ktoś odwołuje rezerwację. Jednak w przypadku przybycia wszystkich gości, hotel winę za overbooking bierze na siebie i "ponadwymiarowym" klientom oferuje pewne bonusy (darmowy posiłek, nocleg w zaprzyjaźnionym obiekcie czy pokój o wyższym standardzie w niższej cenie). Wszystko po to, aby udobruchać gościa i mieć pewność, że ponownie zawita do hotelu.

wasant_foodtography/freepik
wasant_foodtography/freepik

Jakie Ty znasz inne sekrety pracowników hoteli? Koniecznie daj znać w komentarzu.

Te hotele zrobiły coś nietypowego, aby uszczęśliwić swoich gości.
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także