PoradyTankuj samochód do pełna, zamiast po parę litrów co chwila. To rada od mechanika

Tankuj samochód do pełna, zamiast po parę litrów co chwila. To rada od mechanika

Jak się okazuje, jazda na rezerwie nie jest dobra dla Twojego samochodu, chociaż można na niej pokonać jeszcze dobrych kilkadziesiąt kilometrów.

jazda na rezerwie fot. freepik.pl
jazda na rezerwie fot. freepik.pl

05.03.2023 14:30

Wiele osób nie przejmuje się zbytnio tym, że wskaźnik paliwa zaczyna niebezpiecznie spadać. Przecież samochód od razu nie stanie, a benzyny starczy na dużo więcej, niż dojechanie do najbliższej stacji (w zależności od modelu auta, na rezerwie można przejechać jeszcze 50-90 km). Tymczasem jeżdżenie na rezerwie wcale nie jest dobre dla Twojego auta. Musisz wiedzieć, że najlepszą rzeczą dla samochodu jest pilnowanie, aby poziom paliwa nie spadł poniżej ¼ pojemności baku.

jazda na rezerwie, fot. Unsplash
jazda na rezerwie, fot. Unsplash

Co dzieje się z samochodem podczas jazdy na rezerwie?

  • Istnieje ryzyko, że bak paliwa od środka pokryje rdza, która może przedostać się także do samego paliwa.
  • Jeżeli rdza trafi do paliwa, to automatycznie taki zanieczyszczony płyn przedostaje się do filtra paliwa i układu wtryskowego. Rdza może zapchać filtr, a także uszkodzić sam układ wtryskowy.
  • Swoją żywotność traci pompa paliwa, która ostatecznie może ulec zatarciu. Wszystko dlatego, że przy małej ilości paliwa do pompy zasysane jest powietrze i traci ona smarowanie.
  • Zimą, podczas jazdy na rezerwie, możesz mieć problem z uruchomieniem auta. Wszystko za sprawą pary wodnej, która dostaje się do paliwa. Kiedy panuje minusowa temperatura, to sprawia ona, że w paliwie powstają małe kryształki lodu. One to unieruchamiają filtr oraz przewody paliwowe.
ukryta funkcja pistoletu do tankowania, fot. Freepik
ukryta funkcja pistoletu do tankowania, fot. Freepik

LPG

Wielu użytkowników samochodów z instalacją gazową tankuje jedynie minimalną ilość benzyny, która pozwala im na odpalenie auta. Jednak nie jest to najlepsza praktyka. Przy niskim poziomie benzyny prawie zawsze występują problemy z uruchomieniem pojazdu zimą. Dodatkowo mogą także wystąpić wymienione wyżej usterki.

Olej napędowy

Starszym modelom diesla raczej niski poziom paliwa nie powinien zaszkodzić. Natomiast w nowszych modelach może dojść do uszkodzenia pompy paliwa, jeżeli często będziemy jeździć na rezerwie. Oczywiście w obu przypadkach niski poziom oleju sprawia, że samochody mają trudności zimą z odpalaniem.

Zimą niezbędnym wyposażeniem mojego auta są stare gazety