Jaką temperaturę powinien wskazywać słupek rtęci zimą w miejscu pracy? Przegrzewanie się nie jest dobre
05.01.2022 12:16, aktual.: 05.01.2022 12:26
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
W okresie zimowym trzeba szczególnie dbać o bezpieczeństwo w miejscu pracy. Rzeczą najistotniejszą jest właściwa temperatura, jaka powinna panować w pomieszczeniach, gdzie przebywają pracownicy.
Każdy pracodawca jest zobowiązany do zapewnienia swoim podwładnym odpowiednich warunków do wykonywania powierzonych im zajęć. Jedną z ważniejszych rzeczy jest temperatura.
Ile stopni zimą w zakładzie pracy?
- W pomieszczeniach, gdzie wykonywana jest praca fizyczna temperatura nie powinna być niższa nić 14°C.
- W pomieszczeniach, gdzie wykonywana jest lekka praca fizyczna lub praca biurowa temperatura nie powinna spadać poniżej 18°C. Przyjmuje się, że najbardziej optymalna temperatura oscyluje między 18 a 22°C.
Pracodawca powinien także zabezpieczyć pomieszczenia przed napływem zimnego powietrza, a także odpływem ciepła.
Praca na wolnej przestrzeni
Podczas pracy na powietrzu, pracodawca musi zapewnić swoim podwładnym specjalną odzież chroniącą przed niską temperaturą oraz ciepłe napoje (kiedy temperatura powietrza spada poniżej 10°C). Dodatkowo pracownicy powinni mieć do dyspozycji pomieszczenie, gdzie będą mogli się ogrzać i zmienić ubranie. Powinna w nim panować temperatura nie niższa niż 16°C.
Biuro we własnym domu
Kiedy pracujemy zdalnie, to możemy w swoim biurze ustawić dowolną temperaturę. Jednak przegrzanie pomieszczenia może prowadzić do pogorszenia się naszego samopoczucia. Zbyt wysoka temperatura wzmaga uczucie senności, zmniejsza koncentrację, odpowiada za wysuszenie śluzówek oraz przyczynia się do spadku odporności. Dlatego zimą, w domowym biurze najlepiej ustawić temperaturę w granicach 20-22°C. Nie ma potrzeby podkręcania kaloryfera. ;)
W jakiej temperaturze pracuje Ci się najlepiej?