PoradyLajfhaki11 prostych trików psychologicznych, które pozwolą Ci wpływać na zachowanie innych

11 prostych trików psychologicznych, które pozwolą Ci wpływać na zachowanie innych

Ludzki umysł jest najdoskonalszym wynalazkiem ewolucji oraz biologii. Dzięki niemu zawładnęliśmy planetą i stworzyliśmy cywilizację. Jednakże... nie jest on wolny od wad oraz niewyćwiczony jest bardzo podatny na sugestie. Zebraliśmy dla Was proste triki psychologiczne, które mogą okazać się przydatne w kontaktach międzyludzkich bądź w pracy.

11 prostych trików psychologicznych, które pozwolą Ci wpływać na zachowanie innych
Mateusz Zelek

13.12.2020 10:50

Jeśli chcesz nawiązać bliższe relacje np. w pracy, to zadaj jakieś pytanie danej osobie, nawet jeśli znasz odpowiedź

Twój rozmówca ucieszy się, że uznajesz go za kompetentnego i będzie postrzegać cię bardziej przychylnie. A i pamiętaj, że nawet jeśli jesteś ekspertem, ale trafiłeś do nowego zakładu pracy, to poczekaj chwilę, nim zaczniesz błyszczeć swoją wiedzą. Lepiej początkowo udawać żółtodzioba ;)

Kolejny prosty sposób do zmotywowania Twoich podwładnych w pracy — zamiast mówić "zrób to", to lepiej zwrócić się do danej osoby słowami "zacznij od tego". Ta prosta zmiana konstrukcji zdania sprawia, że osobie wydaje się, że pracy jest mniej niż w rzeczywistości. Gdy ukończy ona przydzielone zadanie, pochwal ją i każ kontynuować.

Odpowiednia pora dnia na rozmowę kwalifikacyjną

Z kolei jeśli starasz się o pracę umów się na rozmowę kwalifikacyjną z samego rana bądź pod koniec pracy Twojego (miejmy nadzieję) przyszłego pracodawcy. Najlepiej zapamiętujemy początek dnia oraz jego koniec. To spowoduje, że rekruter najpewniej zapamięta Cię lepiej niż poprzednich kandydatów.

A jeśli już o porankach mowa, to możesz oszukać swój mózg po nieprzespanej nocy. Wmawiaj sobie, że się wyspałeś i uwierz w to — wówczas Twój umysł odpuści bombardowaniem Cię informacją, że ciało spędziłoby w objęciach Morfeusza jeszcze trochę czasu.

Jeśli zamówiłeś kawę w kawiarni i trochę Ci się spieszy, to wpatruj się w osobę, która wykonuje Twoje zamówienie

Nie lubimy, gdy ktoś obserwuje naszą pracę, dlatego będzie ona traktować Twoje zamówienie priorytetowo, aby "pozbyć się poczucia obserwacji"

Ogólnie oczy potrafią zdradzić wiele na temat naszego zachowania. Powszechna teoria mówi, że w trakcie kłamania odwracamy wzrok, albowiem boimy się reakcji drugiej osoby. Jednakże dzisiaj wielu badaczy podważa tę teorię, a kłamca niekoniecznie musi "patrzeć w lewą bądź w prawą stronę".

Warto zwrócić uwagę na jakieś nietypowe zachowania naszego rozmówcy

Wysoko podniesione brwi, dziwne ruchy rąk, postawa ciała czy monotonna tonacja głosu. Jeśli Wasz umysł podpowiada, że dana osoba "opowiada bajki", to możliwe, że podświadomie coś zauważyliście.

Drzwi i jeszcze raz drzwi

W prosty sposób można także powiedzieć w sposób delikatny, że pewne zachowanie danej osoby Nas irytuje. Zamiast stwierdzić, że "zostawiłeś drzwi otwarte" użyj stwierdzenia - "drzwi pozostały otwarte". Dana osoba błyskawicznie powinna powiązać, że ona jest winna tego stanu rzeczy, a Ty sam dajesz do zrozumienia, że nie jest on pożądany.

Denerwuje Cię to, że zapominasz o tym czy zamknąłeś drzwi od domu czy nie zostawiłeś włączonego żelazka? Powiedz coś głupiego w momencie wykonywania danej czynności (np. latające króliki śmierci). Wówczas, gdy będziesz próbował sobie przypomnieć czy coś zrobiłeś, przypomnisz Sobie o tej głupocie, którą wymamrotałeś pod nosem.

Stopy mogą powiedzieć Ci wiele o stosunku rozmówcy do toczonej właśnie dyskusji na stojąco

Ogólnie mowa ciała jest podstawą naszej komunikacji, dużo ważniejszą nawet od samych słów. Mowa niewerbalna potrafi przekazywać więcej informacji niż same słowa...

Jeśli więc zauważysz, że Twój rozmówca ma stopy skierowane na zewnątrz, a nie w Twoim kierunku, to pragnie on jak najszybciej zakończyć rozmowę i odejść od Ciebie.

Nie trzeba, aby rozmówca powiedział Nam, że jest zły, skoro widzimy to po jego twarzy. Jednakże to słowa potrafią wpływać na zachowanie w sposób szczególny. Gdy toczysz dyskusję na jakiś temat nie używaj określenia "moim zdaniem". To powoduje, że rozmówca bądź obserwatorzy nie będą uznawać Cię za osobę kompetentną i pewną swego zdania.

Prowokujące do kłótni tematy

Z kolei jeśli dyskusja idzie w złym kierunku (przykładowo wigilia i temat polityki) i rozmówca ewidentnie chce Cię obrazić lub wciągnąć w kłótnię, to powiedz mu coś miłego. Spowoduje to rozładowanie napięcia, a jeśli nie pomoże, to wyjdziesz na tę lepszą stronę sporu, która potrafi zachować kulturę. Warto z uśmiechem podchodzić do wszelkich kłótni, albowiem stres i zdenerwowanie nie jest dobre dla naszego organizmu.

#Bonus Psiaki są jednymi z nielicznych zwierząt, które perfekcyjnie odczytują ludzkie emocje z Naszej twarzy. Zauważyliście, że gdy mówicie do Waszego czworonoga to zwykle patrzy Wam prosto w oczy? ;)