Wykorzystanie sztucznej inteligencji w pracy analityka biznesowego
Sztuczna inteligencja odgrywa coraz ważniejszą rolę w wielu obszarach IT. Od pewnego czasu jest powszechnie stosowana także w pracy analityka biznesowego. Z jej pomocą można sprawnie i wygodnie tworzyć analizy strategiczne, opracowywać działania marketingowe oraz znajdować rozwiązania problemów biznesowych. Warto podkreślić, że z pojęciem AI wiąże się również Data Science, które stanowi kolejne kluczowe narzędzie w pracy analityka biznesowego. Poznaj więcej szczegółów na ten temat!
22.12.2023 | aktual.: 30.04.2024 15:53
AI może być stosowana w analizach strategicznych
Jednym z głównych obowiązków analityka biznesowego jest wskazywanie nowych kierunków rozwoju, z uwzględnieniem aktualnych potrzeb rynkowych. W tym zadaniu świetnie sprawdzi się sztuczna inteligencja, którą można wykorzystać w procesach przetwarzania danych. Z jej pomocą można przetwarzać kluczowe informacje dotyczące na przykład sprzedaży danego produktu w poszczególnych miesiącach czy latach. Algorytmy AI pozwalają także na analizowanie wcześniejszych trendów rynkowych. Na tej podstawie można stwierdzić, jakie czynniki miały kluczowy wpływ na wzrost lub spadek sprzedaży danego produktu. Tego typu dane są bardzo przydatne w planowaniu dalszych strategii marketingowych, dlatego analitycy biznesowi coraz częściej korzystają z AI.
Stosunkowo wysokie zarobki analityka biznesowego to jeden z argumentów przeważających, aby rozważyć pracę w tym zawodzie. Sprawdź, na jakie stawki możesz liczyć!
Sztuczna inteligencja a działania marketingowe
Analityk biznesowy niekiedy także odpowiada za skuteczność działań marketingowych, które mają na celu zwiększyć sprzedaż konkretnych produktów lub usług. Co prawda nie jest to typowy obszar jego działalności, niemniej jednak w swojej pracy powinien on uwzględnić pewne aspekty sprzedażowe. Jak się okazuje, również w tym zakresie może być wykorzystywana sztuczna inteligencja. Algorytmy AI świetnie sprawdzają się przy tworzeniu gotowych treści o charakterze marketingowym czy też biznesowym, bazując na danych udostępnionych przez analityka. Oczywiście nie należy powierzać działań promocyjnych wyłącznie sztucznej inteligencji - automatycznie generowane treści muszą być sprawdzane, a także odpowiednio edytowane przez specjalistę.
Chcesz nadzorować realizację projektów w IT? Praca jako product owner to doskonały wybór! Zastanów się, czy uda Ci się znaleźć zatrudnienie w tym zawodzie!
AI a pomoc w rozwiązywaniu problemów biznesowych
Sztuczna inteligencja może być także wsparciem dla analityka biznesowego przy rozwiązywaniu problemów biznesowych. W tym przypadku algorytmy AI pozwalają specjaliście zapoznać się z konkretnymi rozwiązaniami biznesowymi, które do tej pory były stosowane na rynku. W efekcie można spojrzeć na problem z różnych perspektyw, bazując na publicznie dostępnych danych. Warto też zwrócić uwagę na najpopularniejsze gotowe rozwiązania wykorzystujące sztuczną inteligencję. Przykładem jest chatGPT, który dostarcza odpowiedzi na wiele pytań, także z obszaru biznesu.
Jeśli interesuje Cię praca Cisco, koniecznie zapoznaj się z aktualnymi wymaganiami potencjalnych pracodawców - sprawdź, czy jesteś w stanie im sprostać!
Data Science w pracy analityka biznesowego
Warto podkreślić, że analitycy biznesowi korzystają nie tylko ze sztucznej inteligencji, ale także z wielu innych nowoczesnych rozwiązań. W swojej pracy bardzo często wykorzystują również Data Science. To narzędzie, podobnie jak AI, znakomicie sprawdza się w przypadku automatyzacji zadań, także w kontekście bezpieczeństwa. Dzięki odpowiednim algorytmom można szybciej oraz sprawniej wykrywać ataki hakerów lub inne przykłady oszustw. Data Science pomaga również w efektywnym przetwarzaniu danych, aby na tej podstawie podejmować właściwe decyzje biznesowe.
Sektor analizy danych wciąż rozwija się bardzo dynamicznie, a praca Big Data czeka także na osoby bez doświadczenia - poznaj najnowsze oferty!
Podsumowanie
Sztuczna inteligencja bardzo często jest wykorzystywana w pracy analityka biznesowego. Dzięki odpowiednim algorytmom AI z łatwością można określić szanse i zagrożenia dla danej firmy oraz opracować skuteczną promocję marki. Warto podkreślić, że ten obszar IT rozwija się wyjątkowo dynamicznie, dzięki czemu odgrywa coraz ważniejszą rolę w obszarze analityki biznesowej.