Nie brałem potwierdzenia po płatności kartą. Nie wiedziałem, jak sporo ryzykuję
Podczas dokonywania płatności kartą lub telefonem, często spotykamy się z pytaniem: "Czy chciałby pan/pani otrzymać wydruk potwierdzenia?". Czy zazwyczaj odpowiadasz, że nie jest ci on potrzebny? Jeśli tak, to narażasz się na pewne ryzyko. Istnieją bowiem sytuacje, w których potwierdzenie płatności kartą może okazać się nieocenionym ratunkiem.
20.07.2023 18:41
"Wydruk potwierdzenia płatności kartą? To przecież zbędny śmieć!" - takie myśli często pojawiają się w naszych głowach, ponieważ jesteśmy przekonani, że ten drobny papier nie ma dla nas żadnej wartości. W efekcie albo nie decydujemy się na jego przyjęcie, albo — jeśli kasjer już go nam poda — natychmiast go zgniatamy i wyrzucamy do najbliższego kosza. Czy jednak kiedykolwiek zastanawiałeś się, dlaczego sprzedawcy może zależeć na tym, abyś zabrał ze sobą to potwierdzenie? Kiedy dowiesz się, jaki jest tego powód, sam zaczniesz domagać się tego małego druczku przy każdej okazji.
Dlaczego potwierdzenie płatności z terminala jest takie ważne?
Jeżeli kasjer nalega, abyś zabrał ze sobą potwierdzenie płatności kartą, to być może kieruje się swoim własnym doświadczeniem. Przypomnij sobie: czy zawsze proces płacenia przebiegał bez żadnych problemów? Czy nigdy nie spotkałeś się z niespodziewanymi komplikacjami? Jeśli nie doświadczyłeś tego na własnej skórze, to na pewno byłeś świadkiem takiej sytuacji, obserwując losy innych klientów. Może zdarzyć się, że z różnych przyczyn transakcja nie zostanie zaakceptowana — w takim przypadku sprzedawca i klient podejmują kolejną próbę. Przy późniejszym przeglądaniu wyciągu z konta może okazać się, że kwota została pobrana dwa razy! Jak w takim przypadku odzyskać swoje pieniądze? Bez wydruku potwierdzenia transakcji twoje szanse na sukces są niewielkie.
Może cię też zainteresować: Oto dlaczego warto trzymać pieniądze w skarpecie. Seniorzy wiedzą, co robią
Kiedy warto zabrać ze sobą wydruk potwierdzający płatność kartą?
Zawsze powinieneś zabrać ze sobą wydruk potwierdzający transakcję i schować go do portfela, jeśli:
- anulowałeś transakcję w trakcie jej przeprowadzania;
- twoja płatność została odrzucona z powodu błędu lub z jakiejkolwiek innej przyczyny;
- napotkałeś na problem podczas łączenia się z bankiem w trakcie płatności kartą;
- w trakcie trwania operacji nastąpiła nagła przerwa w dostawie prądu;
- pojawił się inny, niezidentyfikowany błąd podczas autoryzacji płatności.
Może cię też zainteresować: Sposoby na codzienne oszczędzanie. 10 trików na to, aby w Twoim portfelu zostało więcej kasy