PoradyLajfhakiOto powód, dlaczego pomarańcze sprzedaje się w czerwonych siatkach!

Oto powód, dlaczego pomarańcze sprzedaje się w czerwonych siatkach!

Soki z wyciskanych cytrusów są pełne smaku i witamin. Pewnie nie raz zauważyłeś, że sprzedaje się je siatkach! Rozwikłaliśmy tajemnicę, dlaczego pomarańcze są sprzedawane w czerwonej siatce! Powód, dla którego tak się dzieje, jest prozaiczny - przekonaj się sam!

dlaczego pomarańcze sprzedawane są w czerwonej siatce fot. pxhere
dlaczego pomarańcze sprzedawane są w czerwonej siatce fot. pxhere

07.07.2023 14:57

W sklepach natykamy się na wiele trików marketingowych, którymi skrzętnie przyciągają nas specjaliści od reklamy. Okazuje się, że jednym z takich patentów są czerwone siatki, w których sprzedawane są pomarańcze. I nie chodzi tutaj o wygodne włożenie ich do koszyka!

Dlaczego siatki na pomarańcze są czerwone?

Kolor ten pojawia się nie bez powodu. Działa on bowiem w określony sposób na ludzki mózg. Zbadano, że chętniej sięgamy po czerwone produkty. Przykładem jest choćby popularny napój gazowany, jakim jest Coca-Cola. Rzeczy z takim kolorem stają się dla nas wtedy bardziej atrakcyjne. W przypadku czerwonych siatek jest to mała manipulacja dla naszych oczu. Pomarańcze sprzedawane w czerwonych, rzadziej w pomarańczowych siatkach, wydają nam się, że nie tylko są ładniejsze i bardziej pomarańczowe, ale jest też ich więcej w siatce! Tym samym nasz mózg odbiera je jako dorodniejsze i bardziej soczyste niż te sprzedawane solo! Jest to zwykły trik marketingowy! W przypadku cytryn stosuje się siatki zielone, dzięki czemu na pierwszy rzut oka wydają nam się bardziej żółte, u limonek zielone, aby pasowały do ich koloru skórki.

pile of fresh tangerines on the concrete table, top view
pile of fresh tangerines on the concrete table, top view

Sklepowe sztuczki stosowane przez sprzedawców

To nie jedyna siła perswazji, która działa na nas podczas zakupów. Ustawienie danych produktów nie jest w marketach przypadkowa. Wszystko jest skrzętnie zaplanowane w taki sposób, abyśmy kupowali więcej produktów danych marek, niż początkowo mieliśmy na liście. Przykładowo przy wejściu do sklepu eksponuje się produkty najdroższe i najbardziej przyciągające wzrok, które właściciele sklepów chcą sprzedać jako pierwsze. Dlatego też widzisz je ustawione na wysokości wzroku, a nie niżej. Muzyka w sklepach też nie jest bez znaczenia. Przyjemna dla ucha, wprowadza nas w miły nastrój, zachęcający do dokonywania większych zakupów i wędrowania między półkami z wózkiem lub koszykiem. Teraz już wiesz, jak świadomie poruszać się po sklepie i jakie triki się na nas stosuje.

Obraz