Oto powód, dlaczego pomarańcze sprzedaje się w czerwonych siatkach!
Soki z wyciskanych cytrusów są pełne smaku i witamin. Pewnie nie raz zauważyłeś, że sprzedaje się je siatkach! Rozwikłaliśmy tajemnicę, dlaczego pomarańcze są sprzedawane w czerwonej siatce! Powód, dla którego tak się dzieje, jest prozaiczny - przekonaj się sam!
07.07.2023 14:57
W sklepach natykamy się na wiele trików marketingowych, którymi skrzętnie przyciągają nas specjaliści od reklamy. Okazuje się, że jednym z takich patentów są czerwone siatki, w których sprzedawane są pomarańcze. I nie chodzi tutaj o wygodne włożenie ich do koszyka!
Dlaczego siatki na pomarańcze są czerwone?
Kolor ten pojawia się nie bez powodu. Działa on bowiem w określony sposób na ludzki mózg. Zbadano, że chętniej sięgamy po czerwone produkty. Przykładem jest choćby popularny napój gazowany, jakim jest Coca-Cola. Rzeczy z takim kolorem stają się dla nas wtedy bardziej atrakcyjne. W przypadku czerwonych siatek jest to mała manipulacja dla naszych oczu. Pomarańcze sprzedawane w czerwonych, rzadziej w pomarańczowych siatkach, wydają nam się, że nie tylko są ładniejsze i bardziej pomarańczowe, ale jest też ich więcej w siatce! Tym samym nasz mózg odbiera je jako dorodniejsze i bardziej soczyste niż te sprzedawane solo! Jest to zwykły trik marketingowy! W przypadku cytryn stosuje się siatki zielone, dzięki czemu na pierwszy rzut oka wydają nam się bardziej żółte, u limonek zielone, aby pasowały do ich koloru skórki.
Sklepowe sztuczki stosowane przez sprzedawców
To nie jedyna siła perswazji, która działa na nas podczas zakupów. Ustawienie danych produktów nie jest w marketach przypadkowa. Wszystko jest skrzętnie zaplanowane w taki sposób, abyśmy kupowali więcej produktów danych marek, niż początkowo mieliśmy na liście. Przykładowo przy wejściu do sklepu eksponuje się produkty najdroższe i najbardziej przyciągające wzrok, które właściciele sklepów chcą sprzedać jako pierwsze. Dlatego też widzisz je ustawione na wysokości wzroku, a nie niżej. Muzyka w sklepach też nie jest bez znaczenia. Przyjemna dla ucha, wprowadza nas w miły nastrój, zachęcający do dokonywania większych zakupów i wędrowania między półkami z wózkiem lub koszykiem. Teraz już wiesz, jak świadomie poruszać się po sklepie i jakie triki się na nas stosuje.