Kółko w wózku sklepowym zawsze się chybocze. To zwykła manipulacja
Robiąc zakupy, często bierzemy go bez większego zastanowienia, a następnie wkładamy do niego wszystko, co niezbędne. Jednak ten przedmiot może przyprawić o ból głowy. Wszystko przez chwiejną konstrukcję oraz toporne prowadzenie. Podpowiadamy, jak istotną funkcję pełni kółko w wózku sklepowym.
09.10.2023 10:11
Okazuje się, że niektóre rzeczy, zostały zaprojektowane tak, aby ułatwiać nam życie. Nie inaczej jest z wózkami sklepowymi, które często doprowadzają wielu do białej gorączki. Zazwyczaj trzęsą się one na boki, przez co mamy wrażenie, że zaraz się rozpadną. Jednak nie ma wygodniejszego i szybszego sposobu na zrobienie większych zakupów.
Popsute kółko w wózku sklepowym?
Z pewnością wielu miało takie przemyślenia. Kiedy podczas zakupów idziemy szybciej, to wózek zaczyna hałasować, gdyż jedno kółko się chybocze. W efekcie pozostali klienci patrzą niezbyt przychylnym okiem. Zabieg ten jest celowy i opiera się na sztuce psychologicznej. Chodzi o to, aby podczas robienia zakupów chodzić z wózkiem jak najwolniej, aby kupić jak najwięcej. Okazuje się, że kiedy spacerujemy po sklepie, to dostrzegamy więcej interesujących produktów, przez co je kupujemy. W konsekwencji właściciele marketów zarabiają na tym krocie, a my wydajemy pieniądze na całkowicie zbędne rzeczy.
Triki psychologiczne sprzedawców
Bardzo często idąc na zakupy, niczego nieświadomi dajemy się omamić sprzedawcom. Tu promocja, tam rabat, znowu 3 za 2, przez co wydajemy coraz więcej. Niestety ceny wcale nie maleją, a pokaźne zakupy uszczuplają portfel. Dlatego poznaj triki psychologiczne właścicieli sklepów.
- Muzyka w tle, która bardzo często jest spokojna, a my podświadomie zaczynamy czuć się komfortowo. Bardzo często każdy market ma swoją playlistę, która jest ustalana nieprzypadkowo.
- Zapach świeżego pieczywa to najbardziej spotykana sztuczka. Po wejściu do sklepu czujemy przyjemny i otulający aromat, który przenosi nas do czasów dzieciństwa. Dzięki niemu włożymy do koszyka o wiele więcej, a przy okazji zgłodniejemy.
- Ogromna pojemność wózka sklepowego jest również nie bez znaczenia, ponieważ dzięki niej kupimy więcej. Nawet jeśli zakupy są duże, to w jeszcze większym wózku wyglądają na małe. Dlatego bez oporów wkładamy do niego kolejne produkty.
- Szerokie alejki to także sztuczka psychologiczna. Pozwalają one na komfortowe robienie zakupów, ponieważ pomieszczą się w nich wszyscy klienci.