PoradyTelemarketerzy przestaną wydzwaniać. Wystarczy powiedzieć jedno zdanie

Telemarketerzy przestaną wydzwaniać. Wystarczy powiedzieć jedno zdanie

Chcesz dowiedzieć się, jak przechytrzyć telemarketera? Istnieje jedno magiczne zdanie, które sprawi, że osoba dzwoniąca zdecyduje się na szybkie zakończenie rozmowy. To działa nawet na najbardziej uporczywych rozmówców.

Natrętny telemarketer
Natrętny telemarketer
Źródło zdjęć: © Gettyimages | PeopleImages

17.12.2023 14:27

Telemarketerzy, którzy dzwonią bez zapowiedzi, mogą być prawdziwym utrapieniem. Często są nieugięci, niezłomni i nieustępliwi, niezależnie od tego, ile razy próbujesz ich odrzucić. Nie reagują na stanowcze odmowy, podniesiony ton głosu czy nawet bluźnierstwa. W takich sytuacjach konieczne jest zastosowanie innej strategii.

Jak skutecznie zniechęcić telemarketera? Zapytaj, czy ma twoją zgodę

Przede wszystkim musisz wiedzieć, że telemarketer ma prawo do skontaktowania się z tobą z konkretną ofertą (w imieniu przedsiębiorstwa lub firmy) tylko wtedy, gdy wyraziłeś na to wcześniej zgodę. Osoba dzwoniąca absolutnie nie ma prawa pytać cię o taką zgodę na początku rozmowy. Co więcej, masz prawo wiedzieć, dlaczego telemarketer dzwoni do ciebie i w imieniu jakiej firmy działa.

Czasami, podczas rejestracji do newslettera lub dokonywania zakupów online, pod obligatoryjną zgodą na udostępnienie danych osobowych, znajduje się opcjonalna zgoda na kontakt telefoniczny. Dlatego zawsze warto dokładnie przeczytać wszystko, co jest napisane małym drukiem, i nie zaznaczać każdego okienka bez zastanowienia.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Jak zniechęcić nachalnego telemarketera?

Istnieje kilka skutecznych metod, które mogą ci pomóc. Wystarczy, że wypowiesz jedno z poniższych zdań.

  1. "Nie jestem zainteresowany ofertą, żądam zaprzestania kontaktu ze mną i proszę o usunięcie mojego numeru telefonu z państwa bazy danych". To najpopularniejszy sposób na telemarketera, więc część z nich mogła już znaleźć sposób na to, jak się z tego "wykręcić".
  2. "Proszę ponownie się przedstawić oraz podać dane firmy, na której zlecenie pan/pani dzwoni do mnie". Jest duża szansa, że telemarketer w tym momencie zakończy rozmowę, ponieważ raczej nie będzie skłonny do tak skrupulatnego podawania (a raczej powtarzania) własnych danych.
  3. "Rozmowa jest przeze mnie nagrywana. W oparciu o przepisy RODO żądam natychmiastowego zaprzestania kontaktu z mną. Jeśli telefon od państwa się powtórzy, nagranie wykorzystam w sądzie". Nic nie działa skuteczniej niż "postraszenie" telemarketerów sądem i przepisami.
  4. "Skąd masz mój numer?". Natrętny telemarketer powie pewnie w tej chwili, że twój numer został wylosowany z ogólnodostępnej bazy danych. Nie widzisz w tym nic podejrzanego? Cóż, jeżeli dana firma pozyskała twój numer np. z internetu czy od osób trzecich, powinna cię o tym poinformować — zażądaj więc konkretnych informacji. To na pewno zniechęci telemarketera do kontynuowania rozmowy.

Pamiętaj, że masz niepodważalne prawo do tego, aby w razie takiego telefonu poznać pełną nazwę i adres siedziby firmy. Mało tego, możesz śmiało żądać od telemarketera, aby wyjaśnił ci, w jakim celu zostaną wykorzystane pozyskane od ciebie dane. Nie daj się zwieść informacją o tajemniczej bazie danych, w której rzekomo widnieje twój numer telefonu. Zazwyczaj pod tym określeniem kryje się fakt, że firma wchodzi w posiadanie danych w sposób nielegalny.