NewsyBiedronka zrezygnuje z papierowych paragonów? Przełomowe rozwiązanie

Biedronka zrezygnuje z papierowych paragonów? Przełomowe rozwiązanie

Biedronka słynie z długich paragonów.
Biedronka słynie z długich paragonów.
Źródło zdjęć: © Genialne | Genialne
12.03.2024 13:10

Biedronka słynie z długich, wręcz niekończących się paragonów. Większość z nich i tak ląduje w koszu jeszcze przed wyjściem ze sklepu. Okazuje się, że sieć planuje całkowite wycofanie papierowych paragonów. Opcja będzie dostępna jedynie dla wybranej grupy klientów.

Stan środowiska pozostawia wiele do życzenia. Wedle najnowszych badań naukowych Europa to najszybciej nagrzewający się kontynent. Temperatura wzrasta z roku na rok i nic nie wskazuje na to, aby miało się to zmienić. Parlament Europejski co chwilę wprowadza nowe zasady dotyczące zarządzania odpadami czy zasobami naturalnymi.

Papier to jeden z niewielu odnawialnych surowców, które można wykorzystać ponownie — o ile jest suchy i czysty. Sieć sklepów Biedronka wprowadziła rekordowo długie paragony. To marnotrawstwo papieru, energii, a także zasobów naturalnych. Redakcja serwisu Android.com.pl postanowiła dowiedzieć się, co sądzą o tym władze sklepu. Odpowiedź zdziwi niejednego klienta.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Biedronka zrezygnuje z papierowych paragonów?

"Wojna cenowa" pomiędzy Biedronką z Lidlem trwa w najlepsze. Sklepy prześcigają się w promocjach, aby przyciągnąć do siebie jak największą liczbę klientów. W ostatnim czasie Biedronka zasłynęła z zaskakująco długich paragonów, na których umieszczane są nie tylko ceny, ale i reklamy. Niektóre hasła uderzają w samą konkurencję.

Redakcja serwisu Android.com.pl zauważyła, że taka praktyka jest nieekologiczna i może negatywnie wpływać na środowisko. Redaktorzy zwrócili się z wyjaśnieniem do biura prasowego Biedronki, jednak nie otrzymali odpowiedzi na ten temat. W nadesłanym komunikacie pojawiła się ważna informacja, która może całkowicie zrewolucjonizować działalność marketów.

Biedronka jest gotowa zrezygnować z papierowych paragonów na rzecz paragonów elektronicznych. "Jesteśmy w pełni przygotowani do rezygnacji z drukowanych paragonów w przypadku klientów, którzy korzystają przy zakupach z naszej aplikacji" - wyjaśnia Jan Kołodyński, menedżer ds. komunikacji korporacyjnej w sieci Biedronka w rozmowie z Android.com.pl.

Paragony w formie elektronicznej miałyby pojawiać się w sklepowej aplikacji. Ta opcja byłaby dostępna jedynie dla posiadaczy aplikacji "Moja Biedronka". Władze sklepu są gotowe na wprowadzenie takiego rozwiązania, jednak uważają, że na ten moment jest to niemożliwe z uwagi na obowiązujące prawo.

Paragony w formie elektronicznej. Rewolucja w Biedronce

"Do tego niezbędna byłaby jednak zmiana przepisów prawa, bo według aktualnie obowiązujących jesteśmy zobligowani do wydawania drukowanych paragonów fiskalnych przy każdej transakcji" - tłumaczy Jan Kołodyński, dodając, że taka zmiana z pewnością korzystnie wpłynęłaby na środowisko. Serwis Android.com.pl zauważył, że paragony elektroniczne są uznawane za pełnoprawny dowód zakupu, a taka informacja widnieje nawet na stronie rządowej. Paragon elektroniczny może zostać wysłany do klientów, którzy wyrazili na to zgodę (dotyczy to także branży spożywczej). "W mojej ocenie nie ma więc przeszkód, żeby e-paragony były stosowane także w sklepach spożywczych" - tłumaczy, dla redakcji Android.com.pl, Natalia Gaweł - adwokat.

Źródło: Android.com.pl

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także