PoradyJuż szykuję się do zmiany czasu. W świąteczny weekend uniknę niewyspania

Już szykuję się do zmiany czasu. W świąteczny weekend uniknę niewyspania

Zmiana czasu będzie mniej uciążliwa, jeśli się przygotujesz.
Zmiana czasu będzie mniej uciążliwa, jeśli się przygotujesz.
Źródło zdjęć: © Getty Images | Zephyr18

28.03.2024 11:34

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Już niedługo czeka nas zmiana czasu. Konkretnie będzie miało to miejsce w nocy z soboty na niedzielę 31 marca. Tym razem cofamy zegarki o jedną godzinę w przód. W efekcie krócej śpimy, ale za to mamy dłuższy dzień. Jak przygotować się do zmiany czasu?

Istnieje zarówno wielu zwoleników, jak i przeciwników zmiany czasu. Trudno się temu dziwić. W końcu dla niektórych ludzi jest to mała życiowa rewolucja. Tak naprawdę nie tylko przestawiamy zegarki, ale również cały organizm. Nie tylko Polska zmienia czas dwa razy do roku. Zmiana czasu obecnie obowiązuje na świecie w prawie 70 krajach. Skoro jednak do przestawienia zegarków na czas letni pozostało jeszcze trochę czasu, to warto się do tego odpowiednio przygotować.

Na co wpływa zmiana czasu?

Wielu osobom zmiana czasu nie wydaje się czymś, co wpływa bezpośrednio na ich życie. To jednak błędne myślenie. Przede wszystkim, przestawiając zegarki na czas letni, przekręcamy wskazówki zegara do przodu, a efektem jest godzina mniej spania. Ma to wpływ na cały organizm, ponieważ jeśli nie położymy się wcześniej, to automatycznie wstajemy niewyspani, zmęczeni oraz rozdrażni. Pamiętaj, że po zmianie czasu wcześniejsze wstawanie będzie miało miejsce już codziennie. Zanim więc organizm się przestawi na zupełnie inny rytm, to możesz odczuwać dezorientację, znużenie, a nawet brak apetytu.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Co ciekawe bardzo częstym efektem zmiany czasu jest spóźnienie się do pracy. Mimo że proces przesuwania zegarków odbywa się zawsze w weekend, to jednak wiele osób pracuje również w niedzielę. Dodatkowo zmiana czasu często powoduje zmianę rozkładu komunikacji miejskiej, czasem więc może pojawić się mały chaos i zamieszanie.

Jak przygotować się do zmiany czasu?

Według portalu twojezdrowie.rmf24.pl warto przygotować się do zmiany czasu poprzez stopniowe przesuwanie swojej godziny zasypiania oraz wstawania. Najlepiej jeśli już od dziś będziesz próbował położyć się spać około 30 minut wcześniej. Jeżeli uda ci się rzeczywiście tak zasnąć, to następnego dnia warto wstać o te 30 minut szybciej.

Pozwoli ci to stopniowo przyzwyczaić się do zmiany czasu i będzie dużo korzystniejsze dla organizmu. W celu przygotowania się do zmiany czasu warto również ograniczyć już kilka dni przed nią spożywanie napojów, które mogą cię pobudzać. Zrezygnuj więc z wieczornej filiżanki kawy i wystrzegaj się alkoholu.

Na regularność i jakoś twojego snu ma również ogromny wpływ miejsce, w którym zasypiasz. Nie odpoczniesz odpowiednio, jeśli twoim łóżkiem jest twarda, salonowa kanapa. Chcąc dobrze przygotować się do zmiany czasu, postaraj się więc zadbać o odpowiednie posłanie, które będzie wyposażone w wygodny materac.

Staraj się również przygotować psychicznie na to, że za kilka dni czeka cię wcześniejsze wstawanie. Na pewno pocieszeniem może być fakt, że dzięki letniej zmianie czasu na zewnątrz dłużej będzie jasno. Dodatkowo w celu uregulowania swojego harmonogramu snu uprawiaj sport oraz w miarę możliwości unikaj stresujących sytuacji.

Źródło: Twojezdrowie.rmf24.pl.

Źródło artykułu:Genialne.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także