×

Chwyty marketingowe stosowane w sklepach spożywczych. To one sprawiają, że kupujemy za dużo

Będąc w sklepie spożywczym zawsze chcemy kupić smaczne i świeże produkty, które nie będą bardzo drogie. Jednak wielu producentów i sprzedawców bardziej zwraca uwagę na swoje zyski i korzysta z wielu marketingowych chwytów, na które często dajemy się nabrać. Na przykład, czy wiesz, że włożenie dużej ilości ziół do gotowej sałatki pomaga przykryć smak jej przeterminowanych składników? Warto znać te chwyty marketingowe i wiedzieć na co zwrócić uwagę podczas następnych zakupów!

O to kilka wskazówek, dzięki którym możesz uniknąć oszustw w sklepie i upewnisz się, że zawsze będziesz zadowolony ze swoich zakupów.

Chwyty marketingowe – #1 Unikaj produktów przepakowanych

triki stosowane w sklepach spożywczych

Staraj się unikać kupowania pojedynczo pakowanych produktów spożywczych np. pokrojonych w plastry lub przygotowanych w delikatesach wędlin, serów, warzyw, owoców. Data z terminem ważności tak naprawdę zbyt wiele Ci nie powie, ponieważ może być codziennie zmieniana przez pracowników sklepu. Dodatkowo nawet świeża żywność w tym opakowaniu przyciąga dużo bakterii, dlatego lepiej poprosić, aby sprzedawca pokroił i zapakował dany produkt przy Tobie.

Chwyty marketingowe – #2 Sprawdź stan opakowania

Pogięte boki, zdeformowane opakowania, pęknięcia, rozbity słoik ze śladami wysuszonej cieczy czy brudne i klejące się opakowania, to zdecydowanie niezachęcające do kupna produkty. Każde uszkodzenie może być oznaką nieprawidłowego przechowywania produktu lub nawet przeterminowania.

Chwyty marketingowe – #3 Zwróć uwagę na sałatki na wynos

Kupując gotowe sałatki, zwracaj uwagę na te, które mają dużo czosnku i przypraw lub świeżych ziół – dodanie dużej ilości przypraw to świetny trik, aby ukryć składniki, które są już przeterminowane. Wybierając sałatkę, pamiętaj, że sałatki z mięsem lub rybą mają krótszy termin ważności niż sałatki przygotowane z samych warzyw. Sałatki z oliwą są bezpieczniejsze niż te przykryte majonezem. Lepiej wybierać sałatki bez dressingu, które można przechowywać do 2 dni. Dodatkowo zwróć uwagę czy:

– każda z sałat ma oddzielną łyżeczkę,
– pracownik sklepu nosi jednorazowe rękawiczki podczas nakładania jedzenia,
– sałatka jest w szklanym naczyniu (w metalowym szybciej się utlenia).

Chwyty marketingowe – #4 Pamiętaj, że masz prawo dokładnie sprawdzić stan produktu

Pracownicy sklepu doskonale wiedzą, jak prezentować towary od najlepszej strony. Twoim zadaniem jest zobaczyć, to co na pierwszy rzut oka jest niewidoczne. Oświetlenie w gablotach z serami i wędlinami sprawia, że wszystko wygląda świeże i pysznie dlatego lepiej jeśli poprosisz pracownika sklepu, aby pokazał Ci dany kawałek wędliny nad gablotą. To samo dotyczy mrożonek – nie kupuj tych, na których jest duża ilość lodu. Oznacza to, że towar był wielokrotnie zamrażany i rozmrażany.

Chwyty marketingowe – #5 Nie bądź leniwy, sprawdź różne półki i kupuj rozważniej

Aby sklepy miały lepsze zyski, na półkach które są na wysokości Twojego wzroku i wyższych regałach zawsze znajdziesz produkty o wyższych cenach, a na niższych półkach produkty, które mogą być tańsze nawet o połowę. Dodatkowo, aby zminimalizować straty z powodu przeterminowanych towarów, produkty o krótkim terminie ważności często są przesuwane bliżej krawędzi półki. Większość osób nie zwraca na to uwagi, jednak jeśli wiesz, że szybko nie zjesz danego produktu, lepiej sięgnij na tył półki.

Chwyty marketingowe – #6 Uważaj na jasne kolory

Miło jest patrzeć na jasne kolory, które kojarzą nam się z jasnymi i dobrymi smakami, jednak ta zasada nie zawsze działa z żywnością. Na przykład owoce i warzywa uprawiane na otwartym terenie mają zwykle matową barwę, plamy i inne niedoskonałości, a mimo to wciąż są zdrowe i smaczne. Owoce wyhodowane w szklarniach są piękne, mają intensywny kolor i wyglądają atrakcyjne, ale mogą zawierać chemikalia.

Wiele osób uważa, że ​​im kawałek sera jest jaśniejszy, tym więcej tłuszczu zawiera i tym lepszy jest jego smak. Naturalny ser jest zawsze biały lub żółtawy. Jasny żółty kolor uzyskuje się jedynie poprzez dodanie specjalnych barwników. W większości przypadków jest to nieszkodliwy dodatek z nasion drzew, ale jasny kolor nadal nie jest kryterium wyboru dobrego sera.

Innym przykładem jest ketchup i inne sosy. Mimo że zawsze przyciągają nas jaskrawe słoiki, lepiej wybrać sosy o naturalnych kolorach. Oznacza to, że zostały wykonane z naturalnych składników.

Chwyty marketingowe – #7 Nie zrozumiałe nazwy na opakowaniu

Często skomplikowane nazewnictwo nie oznacza nic dobrego. Nie od dziś wiadomo, że w składzie wielu produktów znajdują się chemiczne substancje, jednak lepiej kupować żywność, która opisana jest prostszym językiem. Jeśli coś ma mieć w składzie mleko to szukaj na etykiecie słowa „mleko”, a nie „przetwór mleczny”. Zwróć również uwagę czy producent nie próbował niektórym słowom nadać bardziej naukowego imienia.

Chwyty marketingowe – #8 Zapytaj sprzedawcy o pomoc

Łatwo jest rozmieścić na półkach produkty, ale trudniej jest okłamać klienta gdy patrzy mu się w oczy. Dlatego wykorzystaj tę szansę i zapytaj pracownika sklepu o dane produkty, które Cię interesują. Zapytaj o to czy są świeże, kiedy zostały przywiezione do sklepu, czy sprzedawca wie jaki smak ma dana odmiana owoców itp. Nawet jeśli pracownik sklepu spróbuje cię okłamać, prawdopodobnie zauważysz to i wyciągniesz własne wnioski.

Chwyty marketingowe – #9 Wybieraj lokalne produkty

Czasami pomijamy pewne informacje, myśląc, że coś może być fałszywą reklamą. Warto sprawdzić czy produkty, które kupujesz pochodzą z lokalnych źródeł. To ważne przy kupowaniu owoców, warzyw czy produktów mlecznych. Lepiej kupować produkty pochodzące od lokalnych dostawców, ponieważ długi transport i ewentualne naruszenia warunków przewozu mogą mieć wpływ na smak i jakość.

A Ty jakie znasz sposoby na robienie zakupów?

Zobacz także:

1) Fenomen sklepu ZARA i jego podchwytliwe sztuczki marketingowe

2) Jak oszczędzać na zakupach? 10 sprawdzonych trików

3) 17 diabelskich opakowań, które powinny być zabronione. Są niczym zbrodnie przeciwko ludzkości

Sprytne triki ułatwiające obieranie.

 

Katarzyna

Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej. Fotografka i redaktorka. Miłośniczka ciekawego designu, dobrej muzyki oraz oryginalnych rozwiązań dla domu. Wolne chwile spędza na szukaniu ekologicznych rozwiązań, którymi chce dzielić się z innymi.

Wybrane dla Ciebie

10 sprytnych trików psychologicznych, które pozwolą Ci oszczędzać na zakupach

Jak zaoszczędzić niemałe sumy, gdy pójdziemy na zakupy? Mamy dla Was kilka porad, które skutecznie zmniejszą Wasze wydatki na zakupy! #1 Zamiast karty weź odliczoną gotówkę Idziesz na zakupy i wiesz, że wydasz na nie 200 zł? Weź dokładnie taką sumę i to w gotówce. Dzięki temu nie wydasz więcej pieniędzy, bo nie będziesz ich […]

20 produktów, po obejrzeniu których już nic Cię nie zdziwi…

Niektóre przedmioty do złudzenia przypominają jedzenie, a inne zdecydowanie lepiej pasują na domowego zwierzaka lub lalkę. Są też rzeczy, które szokują samym faktem, że w ogóle są 😉 1. Bluza z efektami specjalnymi 2. Tak zwana stylowa elegancja 3. Skarpetki, które każdy miałby ochotę wrzucić na ruszt 😉 4. Szpilki na szpilkach 5. Ciężko byłoby […]

17 ciekawych produktów, które niejednego zachwyciły. Proste, genialne i niezwykłe projekty

Wszyscy lubimy kupować nowe rzeczy, ale niektórzy z nas mają osobliwy pociąg do tych, które czymś mocno się wyróżniają. Czasem te „dziwadła” są fajne, a czasem po prostu dziwne. Oto kilkanaście dziwnych rzeczy, w których ktoś się zakochał. #1 Gwiazda Śmierci. Zrobiona przez… Ikeę #2 „Redukujące ilość odpadów” hotelowe mydło w kostce, które zaprojektowano w […]

23 osoby, których rozczarowanie po zakupach w Internecie było tak duże jak zamówione przedmioty

Na obrazkach zawsze wszystko wygląda super apetycznie i ładnie. A potem składasz zamówienie, odczekujesz kilka dni, dostajesz paczkę i… można się nieźle zdziwić tym, co się dostało zamiast super rzeczy ze zdjęcia. Oto 23 osoby, które dały się wpuścić w maliny w internecie. #1 Przynajmniej na kota pasuje #2 Może jeszcze wyrosną #3 Szkoda zawiedzionych […]

Tego pracownicy supermarketów nienawidzą. 17 klientów, którym odrobinę brak kultury

Praca w sklepie nie jest lekka, a dodatkowo potrafią ją uprzykrzyć niektórzy klienci. Bo odłożenie  towaru na miejsce to dla niektórych za dużo, nawet jeśli to pizza z zamrażarki, która nie bardzo pasuje do półki z czekoladkami. Oto 17 klientów, którzy lubią w sklepie „nieco namieszać”. #1 Tu przeszło tornado, albo banda nastolatków #2 Te […]

Opłaty za powietrze w paczkach chipsów. Są 2 powody, dla których torebki nigdy nie są wypełnione po brzegi produktem

Zapewne każdy zauważył, że paczki chipsów nigdy nie są wypełnione po brzegi chrupiącą przekąską. Znajduje się w nich za to dość dużo powietrza. Czy tym sposobem producencie oszczędzają na swoim towarze? Opłata za powietrze Chyba każdy z nas zdołał się chociaż raz rozczarować po kupieniu pękatej paczki chipsów. Po jej otworzeniu ziemniaczana przekąska znajdowała się […]